torsdag 1 oktober 2009

Shopping gör att man blir glad?!

Igår, tisdag, vaknade jag upp av att solen sken från en klarblå himmel. Har absolut ingen ro och ingen lust att vara i stan då! Eftersom jag visste att mamma skulle inåt staden så bad jag henne att hämta upp mig. Ägnade den väntande tiden åt att läsa Barn med socio-emotionella problem som jag har examination på på torsdag.
När mamma kom så körde vi till Maxi för handling och jag gick mest och strosade runt. Men Maxi är en ganska farlig affär att strosa runt i, tro det eller ej. För där finns det nämligen lite av varje som man blir lockad av att köpa. Så det blev lite inköp som inte alls var planerade. Men jag blir så glad av shopping. Visst är det konstigt? Har varit så sugen att shoppa en massa nu den sista tiden så jag var helt enkelt tvungen=). Inköpen kan ni se på bilderna nedan.

Ute på Sturkö blev det promenad runt Svärmhallen med mamma och Johanna. Måste tillägga att det är ganska kallt nu, riktigt höstväder. Hann också med gräsklippning, äta god kycklingwok OCH beställa Göteborgsresan som går av stapeln i slutet på november med mamma och Johanna. Kommer bli superskoj. Bo på hotell, gå på Lisebergs julmarknad och shoppa. Kan till och med bli lite julklappsinköp!
Åkte sedan in till stan med pappa som skulle jobba. Ägnade kvällen i soffan där det blev Idol och säsongspremiär av House. När det gällde Idol så gick Mariette och Erika vidare. Tycker inte alls Erika skulle gått vidare, hon känns lite mesig. Moa var mycket bättre!

Köpte två stycken Höganäs muggar. Har 6 stycken sedan innan men vill ha några fler. Tycker att dem är stilrena och passar till alla färger och de flesta stilar. Blev också en blå kökshandduk med vita stjärnor.

Inhandlade en röd duk med vita stjärnor. Tycker den är jättesnygg och min tanke är att den ska vara på Ungskär. Skulle passa så bra där. Kom ihåg att vi tittade på den i början av sommaren men nu var det rea=).



Den här boken blev jag lite kär i faktiskt. Den är såå fin. Rosa på utsidan och alla dessa muffins (100 st!) som finns i den ser utsökta ut. Var bara tvungen att ha den och är sugen att testa något spännande. Fanns verkligen allt från matiga muffins till choklad- och bärmuffins. Mums=)

2 kommentarer:

  1. Åh så bra att du köpt den fina röda duken till sommarstugan. Bra fixat med reafynd och allt! Skriv upp era utlägg bara så fixar vi senare. Eller, kanske ni inte vill ha den framme när de busiga barnen kommer:=)...Skojar bara, det vet du. Lite eget får man ju ha...

    SvaraRadera
  2. Klart den ska vara framme=). Det finurliga är att den är avtorkbar så busungarna (och vi vuxna) kan spilla hur mycket vi vill=).

    SvaraRadera