onsdag 21 oktober 2009

Skoldag

Som vanligt inleds veckan med skoldag. Måndagens lektioner i Kalmar mellan 9-15 blir 7.30-16.30 för min del. Den här restiden är jobbig alltså. Det blir liksom tre timmar varje dag som går till pendlande. Jag har valt det själv och jag skulle inte vilja bo i Kalmar heller men ändå.
Förmiddagen ägnades åt att alla grupper skulle lösa ett case och min grupp fick ett case om barn som kommer från krigsdrabbade områden. Dessa barn bär med sig massa traumatiska upplevelser och vår uppgift var att visa på hur vi hanterar detta och hur arbetet med denna elev sker på bästa sätt. Efter en lunch på Akademikrogen så var det dags för redovisning av allas case. Tycker det gick bra. Vi hade fått med det mesta, inte illa med tanke på att vi inte arbetat något alls om just det. Så efter en dryg eftermiddag där första gruppen tog en halvtimme på sig (skulle ta högst 10 min) och vi suttit i världens kallaste klassrum var det äntligen hemfärd=).

Tog mig en shoppingtur på Apoteket när jag kom hem. Är så grymt sugen på shopping!! Så Apotekets sortiment fick stilla mitt shoppingsug för dagen.

Bland annat så köpte jag den här. Luktar jättegott!!

1 kommentar:

  1. jag är också shoppingsugen.. får ta en dag :)

    SvaraRadera