fredag 2 oktober 2009

Helt ledig=)

Varför ska det vara så svårt att vara nyttig? Jag har varit sugen på godis nästan hela dagen. Det enda man vill göra är att köpa en stor chokladkaka och krypa ner i soffan. Usch, var är min självdisciplin? Tycker inte alls det är roligt med gymmet längre...Tänkte att jag skulle välja ett annat träningssätt. Är väl så de brukar säga; att man ska variera sin träning. Är lite sugen att börja simma. Får nog därför bli simning och powerwalk ett tag. Måste försöka lite grann iaf. Kan bara säga att Martin var och klippte sig och gissa vad han kom hem med; lösgodis! Så det har varit kvällens nöje. Massa godis, Idol och Criminal Minds. I kvällens Idol hoppas jag på att Tove går vidare.

Idag, torsdag, har dagen annars bestått av skoldag i Kalmar. Hade examination 2, som var litteraturseminarium. Gick bra och det känns bra att ha klarat alla veckans examinationer och därmed klarat delkurs 1=). Nu är det ledighet som gäller fram till måndag med ingen läsning eller plugg, jippi! Var trött och väldigt frusen när jag kom hem. Är verkligen grymt kallt nu. Känns som man aldrig kommer vänja sig vid detta. Blev att krypa ner och läsa Tusen strålande solar och lyssna på regnet...mysigt (när man får vara inne)!

Igår, onsdag, var en lugn dag med massa plugg inför dagens examination. Efter middagen så begav vi oss på husvisning. Fick syn på en annons häromdagen där Trivselhus skulle ha husvisning i Bastasjö. Så nyfiket begav oss dit, helt enkelt. Alldeles perfekt för att få en massa inspiration och idéer. Huset var verkligen kanonfint och jag tycker att man fick några bra tips. Bra att få se det i verkligheten istället för att titta på ritningar och foton i en katalog. Det kommer säkert bli fler visningar för vår del=). Avslutade kvällen med Idol och det viktigaste; Greys Anatomy. Säsongsstart dessutom och eftersom det var så spännande avslut i våras var det bara ett måste. Är min favoritserie=).

1 kommentar:

  1. jaså!! godis såhär på en torsdag.. men är man sugen så är man!

    SvaraRadera