lördag 17 oktober 2009

Städning och simning

I onsdags fick jag faktiskt vara hemma från skolan. Kände mig fortfarande inte pigg efter tisdagens hemska migränanfall. Alltid när jag ska vara hemma från skola/jobb så får jag dåligt samvete. Sätter jag dem andra i knipa nu eller kommer jag efter en massa?, så går mina tankar. Men ibland måste man som sagt tänka på sig själv och känna efter vilket som är bäst.
Alltså blev det en hemmadag. Gick inte utanför dörren, vilket var skönt. Ägnade dagen åt att lyssna på musik, städa och vila. Lägenheten var i stort behov av städning. Blev både lite fönsterputsning, dammsuga och torka av golv och diverse annat plock. Blev fint och rent=).
Martin och jag kikade sedan på Arga Snickaren (som vi skrattade en massa åt) och Greys Anatomy. En bra tv-onsdag helt enkelt.

torsdagen vaknade jag upp med ny energi, härligt=). Så efter frukost och lite annat plock så begav jag mig till simhallen. Där blev det 800 meters simning, alltså 32 längder. Var en evighet sedan jag var i simhallen men jag tycker om det. Tycker det är avkopplande samtidigt som det är en väldigt bra träningsform. Så nu ska jag säga upp träningskortet som jag aldrig använder och börja med simning istället, varierat med promenader!
Efter simpasset blev det bussen ut till Sturkö. Hade bestämt att em/kvällen skulle ägnas åt att ta upp båten. Har ju varit storm och regn ett tag nu så det är ingen mening att den ligger i. Antar att dem flesta tar upp sina båtar nu och det är ingen risk att vi lär använda den mer nu i år. Så nu ligger båten på land, skönt! Jag (som inte ägnade någon tid till att ta upp båten förutom att titta på emellanåt) läste kurslitteratur istället framför brasan. Åt god middag och sedan blev det spännande Criminal Minds på tvn. Tycker den serien är jättespännande. CSI kan slänga sig i väggen. Har absolut tröttnat på dem serierna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar