tisdag 13 oktober 2009

Träning, kalas och bakning

Lördagen inleddes med träning. Klockan 9.30 stod Johanna och jag i stora salen på Lokomotion. Ska dock tillägga att vi knappt vaknat till riktigt men vi var iaf på plats och var redo. Hade bestämt oss för att prova på Aerolates, vilket var skoj. Gissa om man kände sig nyttig efteråt, särskilt en lördagsmorgon. Var ett ganska tufft pass med en blandning avAerobic och Pilates.

Eftermiddagen ägnades åt 1-årskalas eftersom kusin Oliver fyllde år i fredags. Jisses vad snabbt små barn växer. Har inte träffat honom på ett tag och han var en riktigt stor kille nu=).
Åt god smörgåstårta och sedan blev det kaffe och tårta.

Så här fina paket innehållande Duplo Lego fick Oliver av Martin och mig. Tyckte presentpappret var så snyggt. Inhandlat på Lagerhaus.

Födelsedagsbarnet=)



Fin tårta som var god också!

Efter kalaset blev det fotbollskväll, tack vare att Danmark-Sverige spelade. En viktig match som var tvungen att ses. Tyvärr gick det inte så bra, då Sverige förlorade och det ser väldigt mörkt ut inför kommande VM. Jag är inte värsta fotbollsfantasten men jag brukar titta när Sverige spelar. Därför är det lite tråkigt om Sverige inte kommer spela i VM.

Söndagen var inte alls skoj. Bara regn och blåst. Hur inspirerande är det egentligen? Då har man inte lust med någonting. Jag hade iaf bestämt mig för att baka. Bakade en äppelkaka i långpanna. Fick tips av svärmor som också gjort den. Blev nöjd, den var jättegod.

Martin och Pontus trotsade regnet och sågade ner tre päronträd på farmors tomt. Blev kanonbra och detta kan vara första korten av väldigt många som visar vilken förändring det blir=).


På kvällen blev det filmkväll, mysigt=). Hyrde två filmer, X-men Origins, Wolverine och Knowing.


En bra film som man bör se om man sett de andra X-men filmerna. Kul att få en förklaring. Spännande, lite läskig faktiskt och givetvis lite sorglig som alla filmer är. Bild:www.cdon.com.

En bra film till en början. Men varken Martin eller jag gillade slutet. Hela filmen blev knasig och inte alls bra. Bild:www.cdon.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar