fredag 16 oktober 2009

Allt positivt ska fram=)

Nu känner man att hösten (eller södra Sveriges vinter) är här på allvar. Det är kallt. Det blåser. Det regnar. Och idag var det till och med lite snöblandat. Höll på att få en chock när jag kikade ut och fick se lite lite vitt fara runt. Försvann lika fort men ändå. Det finns ingen lust till att gå utanför dörren och idag var första dagen med vinterjacka. Inget skoj alls. Man bär fortfarande med sig sommarens minnen och vetskapen om att det är vääldigt lång tid till man får gå med linne och shorts. Men man måste göra det bästa av det hela. Fast jag tycker själv att det är hur drygt som helst när man känner sig så där deppig och nere så vill jag ändå lyfta fram lite positiva saker. Det är alldeles för jobbigt att tänka så långt fram som till våren/sommaren. För visst finns det något skoj som händer innan dess?!

1. Det är hur mysigt som helst att tända massa ljus och bara ta det lugnt i soffan. Det är inget som jag tillåter mig själv under de ljusare tiderna.
2. Bakning är något som kan förgylla vardagen. Nästa vecka är det jag som ska baka frallor.
3. Jag ser absolut fram emot min, syrrans och mammas tripp till Göteborg i november. Något som absolut kommer få en på andra tankar. Shopping, hotellvistelse och god mat=).
4. Advent, då man får tända massa ljusstakar, stjärnor och mysfaktorn är hög.
5. Julen längtar jag efter=). Det är så mysigt. Min önskelista är redan färdig=) och jag har redan börjat planera julklappsinköp till nära och kära. Julmat är inte fel, och julgodis med.
6. Jag ser framemot att tillbringa en helg på Ungskär med min älskling nu framöver. Det är supermysigt och dessutom kan man koppla av därute på ett helt annat sätt.

Det är massa saker framåt som är skojiga. Givetvis tycker jag att många saker är jobbiga som t.ex. skola och ingen tillgång till bil + andra vardagssaker. Dessutom gör denna kylan mig inte gladare. Men att ha något att se framemot gör det så mycket lättare=).

1 kommentar: