tisdag 20 oktober 2009

Helgen

Fredagen, den dag som man längtar mest efter på hela veckan. Jag tror hela Sverige går och längtar till fredagens mys och helgens början. Det är något speciellt med denna dagen och särskilt efter reklamen om fredagsmys som gör att var och varannan människa går och nynnar på denna melodi. Jag ägnade dagen till att läsa. En kurslitteraturbok som vanligt. Denna hette Lyssna på föräldrarna. Kan ju vara en en fördel när man arbetar med deras barn men tydligen är det där svårt, just samarbetet mellan hem och skola. Ibland fungerar det kanon och ibland inte alls. Efter Martin slutat jobbet så blev det ett besök hos John&Marie, pratade lite och smakade deras nypressade äppeldricka (gott!). Begav oss sedan till Maxi för storhandling, vilket var mindre roligt sent en fredag men vad gör man när kylskåpet ekar tomt?! Väl hemma lagade vi kött, klyftpotatis och beasås...mums så gott. Blev som vanligt Idol, tända ljus och godis. Det är vårt sedvanliga fredagsmys. Camilla åkte ut och det gör inte mig någonting för hon har inte varit min favorit. Erik och Reza var absolut bäst=). Men frågan är vad det är som gör att Rabih gör sådan succé? Hans bebisröst är inte alls rolig att lyssna på!

Lördagen blev det ännu mera läsning för min del. Var tvungen att läsa färdigt Lyssna på föräldrarna, vilket bidrog till att det blev min lördagssysselsättning...inte kul alls men ett måste. Martin och jag hade sedan filmkväll med varma mackor till.



Detta blev kvällens filmer. Martin vill alltid bestämma men jag fick till slut välja Motstånd. Ville egentligen sett en Wallander men Martin säger alltid nästa gång till dem=(. Fast&Furious känns egentligen som en fjortisfilm eftersom man såg dem gamla när man var i den åldern. Men vi blev lite nyfikna när skådespelarna från första filmen var med i denna (den var ju bäst). Filmen var ok men inte mer. Motstånd var en verklighetsbaserad film från andra världskriget. Ok/bra film med bra skådespelare.

Att vakna upp av att solen skiner är det bästa som finns=). Söndagen var en sådan dag. Så efter frukosten blev det en tripp till Sturkö för våran del. Hade massor att göra men fick bestämma oss för att fixa med båten. Högtryckstvättade den och Martin byggde typ ställningar så att båten kan förvaras bra nu under vintern. Blev jättebra. Hann tyvärr inte färdigt allt men fortsättning följer. Jag ägnade dagen åt att klippa en buske. Där har jag ett roligt projekt kan jag säga. Fast jag stod hela dagen och klippte så syntes det knappt. Den ska iaf bort och jag ska lyckas=). Vi har så mycket att göra men det är skoj! Fikade alldeles för mycket under dagen. Först ananaspaj hos svärmor och sedan bärpaj hos mamma på kvällen. Onyttigt men gott...

2 kommentarer:

  1. Så ni myser där nere i syd! Fix med båt och en massa goda pajer...tända ljus m.m. Gött! Hörs.

    SvaraRadera
  2. Umgås du aldrig med några kompisar?

    SvaraRadera