torsdag 15 oktober 2009

Färga håret?

Är som sagt lite sugen på att göra en förändring med mitt hår. Har varit blond nu ett bra tag. Nu när man kommer in i mörkare tider känns det nästan naturligt att göra något med håret i mörkare nyanser. Men är mest trött på att det ständigt blir utväxt när man egentligen är brunett. Denna gången har den växt ut fortare än vanligt, typiskt. Hade givetvis varit bäst att få håret fixat hos frisören men har för tillfället inte ekonomi till det=(. Varför ska ett besök hos frisören vara så dyrt? Har iaf blivit lite inspirerad av Charlotte Perellis hårfärg. Såg henne i Förkväll i måndags och hennes hår var snyggt. Får väl se vad jag hittar på lite längre fram=).

Annars händer det ingenting. Måndagen var skoldag som vanligt. Fick ta bussen, så det blev tiidig morgon. Inget kul alls men som tur och väl är har jag inga problem att sova på bussen. Sitter där och nickar, huvudet flyger upp och ner och man sover sådär lagom dåligt men tillräckligt för att orka med dagen. Hade föreläsning där socialstyrelsen informerade om sin verksamhet. Hade en snabb gruppträff för att kontrollera att vi ligger bra till med vårt grupparbete. Delade upp hur vi ska skriva och på min lott föll Anmälningsskyldighet och vad socialtjänstlagen säger.

Tisdagen var ledig dag. Vaknade dock upp med världens huvudvärk, brukar göra det ibland. Känns som det är någon form av ögonmigrän. Det är som en kniv in i ögat och det strålar bak i hela huvudet. Dessutom är det alltid vänster sida som jag har det i. Konstigt. Igår höll huvudvärken i sig HELA dagen och jag kände mig verkligen hängig. Skulle dessutom skriva min del till grupparbetet som skulle mailas in på kvällen. Men med många pauser så gick det bra=).
Lagade nyttig och god mat igår. Stekt mangochutney-kyckling (kryddad med curry) och bulgur. Blandade i tomat, avokado och broccoli i bulgurn, vilket blev smaskigt. Hade chreme fraiche till som sås.

1 kommentar:

  1. Hej! Otäckt med huvudvärken! Jag hade något liknande innan jag skaffade glasögon och började bli förkyld. :P
    Kanske behöver göra en ny synundersökning? :)
    Hoppas allt är bra med dig annars!!

    Kramar Zandra

    SvaraRadera