lördag 10 oktober 2009

Onsdag & Torsdag

Onsdagen innebar sista dagen i Kalmar för denna veckan. Hade långdag mellan 8.30-15 och det var två föreläsningar på schemat. Första föreläsningen var väldigt intressant. Missbruk var temat och fokus på hur barn som lever med missbrukande föräldrar har det i sin vardag. En tjej, Susanne, var gästföreläsare och hon beskrev hur hennes barndom varit med två missbrukande föräldrar. Det är väldigt intressant att lyssna på någon annans livshistoria och få höra hur stark hon var som klarat av det och gått vidare. Man får också bättre förståelse till varför vissa elever är som dem är också. Blev iaf imponerad av Susanne som avancerat upp från barnskötare, till samtalsterapeut och snart nyexad polis. Intressant att höra på! Efter lunch på Akademikrogen i form av fläskwok med nudlar och grönsaker var det föreläsning 2. Denna gång var det Kvinnojouren som föreläste om våld/misshandel som många barn lever med. Även detta intressant men jag var så trött och hade inte ro att sitta och lyssna. Det kröp verkligen i kroppen på mig och det var med lättnad klockan slog 15.

Hemma i Karlskrona hämtade Martin upp mig för att sedan köra vidare till Leksakshuset där det blev presentinköp till Oliver som fyller år i veckan. Köpte Lego Dublo till honom. Både bitar i olika färger och några figurer. Efter matlagning blev det sedan Arga snickaren och Greys Anatomy (som i slutet alltid är sorgligt och jag sitter med tårar i ögonen). Tycker faktiskt Arga snickaren är bra. Man får iaf se verkligheten och Martin och jag var nästan lite nervösa efteråt. Kommer det bli så jobbigt?

Torsdagen var lugn. Ägnade dagen åt läsning. Har börjat läsa Empati hos vuxna som möter barn med särskilda behov, intressant bok.
Martin ägnade kvällen åt att lägga golv hos mamma och pappa (och jag tittade på). Blev supernyggt. Åt en god köttgryta som mamma lagade och jag också kan laga nu. Alltid bra med nya recept eftersom det inte alltid är lätt att komma på vad man ska ha för middag. Kikade på Criminal Minds också. Jättespännande=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar