söndag 4 oktober 2009

Fredagsmys - Kycklingpaj & Bio

En helt ledig fredag, härligt=). Att inte behöva tänka på att man måste plugga utan bara kunna göra precis vad man vill. Vaknade upp till underbart väder. Därför bestämde jag mig ganska snabbt för att ta en powerwalk i solskenet. Ta tillvara på solstrålarna och dessutom en chans att röra på fläsket=). Blev en powerwalk på 50 min och sedan blev det handling inför kvällens middag.

Hemma blev det städning, dusch och matlagning. Johanna och Pontus var bjudna på middag till oss. Bestämde mig för att laga kycklingpaj. Har aldrig testat detta innan så det kändes skoj (och nervöst ifall totalt misslyckande). Hittade två ok recept på nätet som jag gjorde till mitt eget! Så mixade kyckling, lök, champinjoner och broccoli. Resultatet blev godkänt. Blev en aningens torr men det blev bra. Sallad och baguetter till smakade bra.
Efter maten blev det bio för oss alla fyra. Gick givetvis på Flickan som lekte med elden. Var år och dar sedan vi var på bio. Kan inte fatta att det är så länge sen. Ett tag var vi ofta på bio. Därför var det extra mysigt. Popcorn och godis var givetvis ett måste! Filmen var kanonbra. Noomi Rapace spelar så bra och de övriga skådespelarna är också duktiga. För att vara en svensk film är den bra och även för att vara baserad på en bok. Måste absolut ses, tycker jag. Längtar till film nr 3 kommer. Biopremiär den 27 november=).
Efter bion blev det faktiskt att vi gick hem allihopa till oss för att kika på Idol. Hade egentligen andra planer, men kvällen blev helt enkelt lite annorlunda. När det gällde Idol så blev man ju lite besviken på juryns wildcards. Jon åkte ut, vilket var lite förvånande men han var absolut inte min favorit.
Hade iaf en trevlig kväll! God mat, bra film och trevligt sällskap=).

Bild från:www.cdon.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar