torsdag 29 oktober 2009

Skoldagar

Måndag och skola. Föreläsning på morgonen och efter fikat var det seminarium. Alla hade fått ett avsnitt tilldelat som man skulle läsa på för att sedan sätta sig i grupper och informera varandra om varje avsnitt. På så sätt slapp man läsa hela boken. Jag hade språk- och talsvårigheter som mitt område. Tycker att det gick bra och inga konstigheter uppstod. Var därför redan på väg hem vid 12.20. Jag var så himla trött i måndags bara...därför tog jag inte tag i att göra någonting. Blev matlagning och vanligt plock givetvis men sedan slapp i soffan framför tvn. Sådana dagar kan man ha ibland.

I tisdags var det skola igen. Är inte van vid att behöva att åka upp två dagar i rad. Har blivit vääldigt bortskämd med denna termins schema. Men det är bara att tacka och ta emot=). Föreläsning på morgonen och därefter guppindelning inför det kommande arbetet som ska göras till på måndag/tisdag då redovisning sker. Vi ska arbeta med ett funktionshinder där vi ska göra ett kort informationsblad med allmän fakta och pedagogiska strategier. Jag och Jeanette valde autism. Vi var helt enkelt såå duktiga att vi gjorde färdigt vårt grupparbete redan samma dag. Vi satt från föreläsningens slut vid halv elva till tre. Jobbade, skrev och förberedde redovisningen. Var helt slut i huvudet efteråt. Jag som har så svårt att sitta still och koncentrera mig under lång tid (behöver många pauser) fick verkligen anstränga mig men nöjd kände man sig iaf efteråt.
Hemma blev det matlagning och sedan en kvällspromenad med Jennie. Var länge sedan vi träffades nu så vi behövde verkligen prata av oss. En intensiv promenad på 45 min kändes som 10 min. Det går fort när man har roligt och dessutom har ett trevligt sällskap=).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar