tisdag 6 oktober 2009

Kanelbullens dag

Så var ännu en helg över. Lördagen och söndagen var så lugna. Nästan lite tråkiga, faktiskt. Hade inget speciellt inplanerat och inget skoj hände heller. Vädermässigt så har det varit riktigt oväder med både storm och regn. Kan vara vädret som har gjort att helgen blev som den blev! Man har ingen vidare lust att göra något när regnet öser ner. Mysväder helt enkelt.=).

Lördagen blev det härlig sovmorgon. Begav oss sedan till Sturkö, där vi mumsade Andréns dubblingar. Var tvungna att kika till båten, så den låg bra i ovädret. Så blev lite fix med det.
Åt middag och god efterrätt (äppelpaj) i Sanda. Martin gav sig iväg till varmbadhus/Olearys/fest under kvällen. Jag tillbringade resten av dagen/kvällen med näsan i min bok. Kunde verkligen inte släppa ifrån mig boken. Den var kanonbra. Så vill ni ha ett tips så läs; Tusen strålande solar. Den var både intressant, spännande och lite hemsk.
Det hela som lyste upp helgen var Kanelbullens dag=). Ett tillfälle att fika helt enkelt! Så efter söndagens sovmorgon och frukost så blev det bullbak med mamma. Dem blev verkligen kanongoda. Mamma gör världens bästa bullar! Allihopa fikade sedan tillsammans och vi mumsade i oss så många som vi orkade.

1 kommentar:

  1. Ser mumsigt goda ut era kanelbullar, passa på att lär upp dig ordentligt av mamsen. Du har ju ett rykte att slå så småningom:=D!

    Jag har äntligen fått baka mina grova rågbullar. Blev riktigt goda, önskar jag kunde komma över med ett gäng nybakta...

    SvaraRadera