lördag 31 oktober 2009

Härliga höstdagar=)

I onsdags tillbringade jag dagen på Sturkö. Var jättehärligt höstväder och då vill man verkligen vara ute i solen bland alla vackra höstfärger. Hjälpte mamma med att räfsa ihop massa löv och kvistar. Skulle ge oss på att elda, vilket gick mindre bra. Började läsa Åsa Larssons "Till dess din vrede upphör" som både mamma och Johanna har gillat. Har läst hennes tre tidigare böcker och nu när jag har tid och lite uppehåll av skolan så får jag passa på!
Kvällen tillbringade jag och Martin nere i farmors källare. Tömde ut två rum så det blev helt tomt. Sopade ut massa jord och damm. Blev så grymt dammigt med allt som man rörde upp så efter en stund när vi höll på att få andnöd så gav vi upp. Kikade Arga Snickaren och Greys sedan, onsdagens måsten=).


I torsdags blev det städning av lägenheten, tvättstugan, betalning av räkningar och en sväng på stan med Johanna. Var ju tvungen att hitta något till på lördag. Så nu är kläder och vin inhandlat till lördagens partaj, kommer bli skoj=).

Även idag, fredag, har jag tillbringat dagen på Sturkö. Har fortsatt med att räfsa och göra fint ute. Har man väl börjat så får man slutföra det också! Njuter av att slippa plugga så mycket denna veckan eftersom förra veckan var en riktig pluggvecka!
Martin har åkt ut till Ungskär i em. tillsammans med Assa och Jimmie. Dem ska tillbringa helgen där med jakt och fiske på schemat. Så därför får jag tillbringa min fredagsmys-kväll utan min älskling. Det är vår tradition att laga något gott, titta på Idol med tända ljus och äta godis på fredagen. Ikväll har jag ätit god kyckling hos mamma&pappa. Dessvärre har jag fått se Idol ensam eftersom dom dissar det programmet. Mina favoriter är iaf Erik och Tove i kvällens program.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar