torsdag 30 september 2010

Mån-Tis

Ny vecka och min tredje vecka på Jämjö kyrkskola. Tiden går så fort, snart dags att avsluta denna sista praktik för att sedan övergå till examensarbetet. Trivs jättebra i skolan och är inte alls sugen på att sätta mig i skolbänken igen. Men nu är det nära till att jag får stå och undervisa=). I måndags fortsatte jag med mitt projekt. Detta arbetar eleverna med två gånger i veckan och jag tycker hittills att det gått över förväntan. Eleverna arbetar med en klassblogg med mig som handledare. Tar egna bilder och skriver på datorn. Denna fungerar sedan som en föräldraportal och den har verkligen uppskattats av föräldrarna. Så roligt när det ramlar in massa kommentarer efter inläggen. Eleverna är engagerade och tycker det är roligt, vilket är ett av mina syften. Dem får skriva och utveckla sitt språk under roliga former.

Hösten har verkligen kommit hit och jag fryser konstant. Storm, kallt och grått...inget uppiggande precis! Måndagskvällen tillbringades därför med tända ljus, kaffe och arbete med våra ritningar och mötesprotokoll.

Tisdagen innebar också VFU. Hälsade sedan på lilla farmor och därefter ägnade jag HELA kvällen till att skriva färdigt mötesprotokollet...Martin fortsatte med att riva stugan och här ser för tillfället ut som ett bombnedslag! Men det kommer bli bra=).
Nu i höstrusket kan man behöva gå tillbaka till sommarens underbara ögonblick. Här kommer några:







1 kommentar:

  1. Klassbloggen är ju alldeles lysande! Kan just tro att det går hem hos både elever och föräldrar. Mer sånt! Fortsätt så, du kommer att bli en favvis-lärare Carro...

    SvaraRadera