söndag 12 september 2010

Träning och ännu mera shopping!

I onsdags var det premiärdags för träning. Efter en heldag med plugg så kändes det bra att röra på fläsket lite=). Atlas har gruppträning i gympasalen och cirkelpass stod på schemat.
Kan bara konstatera en sak efter kvällens träning, jag är otränad till max och behöver verkligen få upp flåset, haha! Först uppvärmning då vi skulle jogga runt i salen och bara det var ansträngande. Sedan en massa jobbiga stationer...
Hemma tittade jag sedan på Skånefruar. Tror tv har fastnat för konceptet att visa upp rika hemmafruar/kvinnor och deras lyxliv. Inget jättebra program men i brist på annat så...

Torsdagen innebar handledning i Kalmar inför praktiken. Vi ska genomföra ett projekt med barnen som handlar om Internet och datorer. Ett nytänkande arbetssätt ska genomföras och vår projektidé skulle presenteras inför handledare och studiegrupp. Får väl se om jag genomför det jag tänkt men vill träffa barnen först och se deras kunskaper och intressen. Tycker inte man kan sitta hemma och planera något när man inte känner eleverna. Alla lär ju olika och då kan man inte arbeta upp en vision hemma som inte alls kanske passar dem. Dessutom måste jag se tillgängligheten på datorer och vad dem ska arbeta med för tema när jag är hos dem.
SHOPPING bjöd fredagen på tillsammans med mamma och Johanna. Blev endast Lyckebyområdet som besöktes men där finns ju en massa affärer så det kunde räcka! Blev allt från MioMöbler till Blomsterlandet och KappAhl. Inhandlade en hel del inredningssaker men det tänker jag visa när jag stylat färdigt med det hemma och nu börjar det bli dags att göra det! Avslutade med handling på Maxi innan vi körde hemåt.
När jag kom hem höll Martin på att köra massa skräp till sopstationen. Han har tillbringat kvällarna i veckan med att rensa både i källaren och i den gula stugan på tomten som ska rivas i höst. Gamla spisar, frys, tvättmaskin och badkar+annat skäp åkte bort. Har mycket jobb kvar innan det är färdigt men nu är vi på gång och detta får vara ett projekt i höst att bli färdig med detta! Blev en lugn kväll med god mat och tv-tittande.
Den här blusen köpte jag i fredags på KappAhl. Plommonfärgad, kan pigga upp lite bland alla svarta/gråa höstkläder. Blev inte mer i klädväg för min del. Fokuserade på inredning istället, kul det med=).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar