torsdag 9 september 2010

Städning och plugg, med avbrott för sol&kaffe

Har varit så dålig på att uppdatera nu. Skärpning! Orsaken är att det är så mycket just nu. Hela mitt huvud snurrar av alla tankar. Kan vara så när det händer mycket i ens liv, vilket det gör ibland...eller snarare oftast!

Helgen har varit väldigt lugn, välbehövligt. Martin var på Ungskär fre-lör. Jag följde faktiskt inte med. Var väldigt kluven ett tag men insåg att jag inte hade den tiden. Får bli en annan gång.
lördagen ägnade jag mig därför, i min ensamhet, åt STÄDNING. Kändes att det behövdes så jag dammade, rensade bland saker, dammsög och torkade golv. Jag till och med torkade köksinredningen=).
Söndagen var helt underbar! Havet låg som en spegel när vi vaknade och solen sken precis som en sommardag. Jag hade en pluggdag framför mig (givetvis) och Martin arbetade ute hela dagen med massa projekt. Bland annat blev det lite takjobb vid sjöboden. Jag packade en fikakorg med kaffe och varsin muffins. Promenerade ner till en lätt ilsken sambo som kämpade med taket men vi satte oss sedan ner för att fika i varsin brassestol. Solen värmde gott och vi njöt=). Pluggade lite i solen när Martin återgick till sitt. Vi hjälptes också åt med att plocka in virke, trädgårdsmöbler och fixa inför höst/vintern därnere.
På eftermiddagen blev det ett besök hos Farmor tillsammans med syster. Trevligt, inte träffat Farmor på länge och det är alltid roligt att prata lite! Resten av dagen; plugg, plugg och plugg!!



1 kommentar:

  1. Mysigt med fina höstdagar! Har ju varit så varmt o skönt. Ha det bra, kramar

    SvaraRadera