lördag 18 september 2010

Mån-tors och nu fredagsmys=)

I måndags var det första dagen på min VFU.
Fem veckor ska jag tillbringa på Jämjö Kyrkskola i år 2. Så efter en vecka där kan jag säga att jag hamnat i en väldigt bra klass med mycket trevliga och härliga elever. Handledaren är också trevlig och det är kul att vara på en ny skola och se hur dem arbetar där. Klassen består av 24 elever, alltså en stor klass. Denna veckan har jag inte gjort så mycket i klassen förutom varit extrafröken i klassrummet. Nästa vecka sätter mitt projekt igång och även andra lektioner är inplanerade. Inser hur mycket jag vill ut i verksamheten och arbeta nu. Tycker det är så roligt att arbeta som lärare=).

Denna veckan (mån-tors) har varit väääldigt enformig. Varit iväg varje dag på praktik och hela kvällarna har ägnats åt plugg, lektionsplanering, projektplanering och andra uppgifter som infoskrivning till föräldrarna. Alltså har inget annat hänt förutom matlagning, idol och en kopp kaffe på kvällen...ja ni ser själva vad spännande!! Ingenting händer för övrigt. Alla våra projekt ligger nere. Vi är så trötta hela tiden, fattar inte varför men känns som höstvädret påverkar oss mer än vad vi tror. Hoppas att mer energi ska dyka upp snart...

Idag, fredag, begav jag mig inåt staden för lite shopping efter arbetsdagens slut. Hittade en del fint men orkar inte lägga upp bilder nu, kommer dyka upp under helgen! Handlade lite på Cityhallen och sedan mötte jag upp Martin för att hyra film och hämta pizza. Fredagsmys på höög nivå! Så nu sitter jag här i soffan med tända ljus, en kopp kaffe och idol på tvn. Njuter för fullt! Äntligen helg=).

1 kommentar:

  1. Vaaa har ni ätit pizza o inte bjudit grannen!!!!

    SvaraRadera