fredag 24 september 2010

...

Jag älskar att fika. Detta är ett problem...
Vill ha fika varje dag till kaffet, ibland finns suget där tre gånger om dagen. Nu fikar jag inte tre gånger om dagen om ni nu tror det=). Jag försöker verkligen låta bli efter en sommar full med frosseri. Tar endast en liten bit mörk choklad till kaffet, 70%.

Tycker absolut inte att jag är fet, överviktig, kraftig...ja, kalla det vad man vill MEN jag vill vara nyttig.
Ha en hälsosam livsstil. Det är en helt annan sak!!
Men jag undrar varför det ska vara svårt?? Jag kan vara utan godis, nemas problemas. Däremot kakor och fika är mums=). Nu måste jag skärpa mig faktiskt.
Ska försöka med noll skräpmat (är inga problem eftersom jag aldrig äter det), kakor och godis. Bröd ska jag med försöka låta bli. Knäckebröd är inte fel och yoghurt med bär i fungerar utmärkt till frukost.
Träningen två gånger i veckan är jättebra. Tror att det behövs lite promenader också...om jag bara kan hitta den tiden!

Jaja, vi får väl se=). Måste hitta motivation och imorgon kanske jag t.o.m. kan ha ändrat mig, haha!
Men visst mår man bättre med en nyttig livsstil?!

2 kommentarer:

  1. Absolut, känner själv hur mycket bättre jag mår med regelbunden träning samt bra och nyttig mat :) Kämpa vidare vännen, du kan!!

    SvaraRadera