tisdag 28 september 2010

Fartfylld helg

Har haft en fartfylld helg som inleddes med en härlig fredag.
Efter en bra och rolig VFU-dag så begav jag mig hemåt. Efter handling och städning så var det dags för matlagning. Hade bestämt att vi skulle ha lite god fredagsmys-middag. Helstekt fläskfilé, hemmagjord potatisgratäng och stekta kantareller fick det bli. Martin kom hem och överraskade med gott vin till maten. Satt länge vid matbordet och njöt av maten. Pratade en massa om allt, vilket man inte alltid har tid till på vardagen när alla måsten ska göras efter maten. Därför är fredagsmys så härligt efter en intensiv arbetsvecka!

Köpte dem här fina rosorna på hemvägen. Ska det vara fredagsfint så ska det!
Efter sovmorgon och Andréns frukostbröd så begav vi oss på lördagen inåt staden för att besöka årets Bomässa. Tycker att vi fick både tips, idéer och en hel del att fundera på efter besöket. Kändes verkligen bra för oss som snart ska börja renovera och bygga. Efter snack med fönsterfirmor och plock av broschyrer kring olika energialternativ så fick vi nog en bra uppfattning kring dessa frågor. Inhandlade inredningstidningar, Plaza och Hem ljuva Hem, till riktigt bra priser. Här hittade vi inspiration direkt och detta ska göras i vårt blivande hus, kul=).
Efter bomässan så var det dags att agera flyttkarlar! Syster ska flytta ihop med pojkvän och nu var det då dags att tömma hennes lägenhet och flytta upp allt till nya placet. Kan bara säga att vi bar möbler och kartonger så att svetten rann. Jisses, vad jobbigt med flytt...Innan vi begav oss hemåt så blev det ett stopp på Maxi och ett besök hos John.
En minst sagt intensiv dag avslutades med pizza (jag vet att det inte är bra för min nya livsstil men för tillfället så orkar jag inte riktigt bry mig), pratstund hos Zandra och Assa och slutligen så landade vi trötta i soffan där det fick bli en film!

Söndagen innebar tidig morgon för att komma igång med allt som var tvunget att göras. På förmiddagen ägnade vi tiden åt att tömma den gula stugan som står på vår tomt. Denna ska rivas och nu var det dags att sätta igång. Martin ägnade hela dagen/kvällen till att riva och han kom en bra bit på väg. Bilder kommer!!
Jag pluggade och planerade lektioner, var på stormöte ang. kommunalt vatten och avlopp (där jag nu ska ägna mig åt sekreterarjobb i styrelsen) och avslutade med ett zumba-pass=). Har aldrig testat det innan men det var roligt!

1 kommentar:

  1. Flitiga ni är, ni får lära oss lite om fönster och energispar!

    Jasså, nu hann du före mig på Zumba...har haft det på vill-göra-listan ett tag nu. Kul va´?

    SvaraRadera