fredag 3 september 2010

Höst = Nya mål och planer i mängder

Visst är det så att när hösten kommer då sätter man upp mål, planer och idéerna bara sprudlar?! Så känner jag iaf. Efter sommarens ledighet så kommer man in i rutinerna och därmed vill man börja att fixa med allt möjligt; hälsa&inredning bland annat.
I måndags började ju skolan för min del och därför blev det en bra höststart! Så här tänker jag:

-Ett av mina mål är givetvis att plugga färdigt och fokusera på skolan så att jag i januari kan ta min examen. Mycket tid behövs läggas ner men efter tre år så känns det som ren rutin.
-Äta nyttigare. Sommarens frosseri är nu över!! Denna sommaren har varit värre än någonsin, godis och kakor i mängder. Eftersom jag nu blivit en kaffetant har jag insett att det är så mycket godare att ha något till den där koppen. Varför egentligen? Detta diskuterade vi i skolan igår. Alla var överens att kaffe är en bidragande orsak till att fikabröd, kex och annat gott gärna slinker ner!
Men från och med i måndags så är det slut på godis och kakor ett tag. I fortsättningen är det ok att äta något gott en gång i veckan och vid kalas givetvis (man vill ju inte vara ofin=)).
Skräpmat är förbjudet ett tag framöver. Detta gör jag inte för att gå ner i vikt utan för att känna mig nyttigare och hälsosammare. Ska även börja på Atlas Gruppträning som är varje ons&sön. Hoppas att det kommer vara kul! Även promenader ska jag försöka hinna med.

På hösten är det så kul med inredning och shopping, tycker jag. Man vill förnya både sig själv och hemmet. Har en del jag vill inhandla och förhoppningsvis kan shoppingturen imorgon stilla det behovet=).
När det gäller huset så sätter vi igång igen efter några stillsamma veckor. Planerna för höstens/vinterns måsten är bestämda men det kommer jag uppdatera om när vi är där.
Just nu håller jag på med utrensning av kläder. Sommarkläder ska läggas undan, höstkläder fram och det som är omodernt och tråkigt ska slängas=). Måste ju skapa plats för nytt när vi har dålig förvaring...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar