söndag 3 oktober 2010

Rivning på g

I onsdags var det VFU som vanligt och det gick bra=). Hade utematte med halva klassen och det gick ok! Något kallt bara men tror att jag frös mer än barnen. Efter arbetsdagen så tog jag bussen in till stan för att möta upp Martin. Var nämligen möte på banken inbokat. Alla dessa ekonomitermer bara snurrade i huvudet efteråt. Mycket att tänka och hålla reda på!!
Kvällen blev inte riktigt som jag tänkt mig. Planen var träning egentligen men frusen&trött hamnade jag framför brasan med en kopp kaffe hos mamma och pappa medan sambon var på hockey.

torsdagen var det underbart höstväder=). Dagar med sol är något man behöver nu när grått, regn och blåst varit här ett tag. När jag kom hem från praktiken så bytte jag kläder för att direkt ge mig ut på en powerwalk på 40 min. Härligt och välbehövligt! Är nog så att det är bäst att ta tag i saken direkt när man kommer hem eftersom jag gärna blir så trött efter maten, när det börjar mörkna ute och tvsoffan lockar mest=).
Torsdagen var för övrigt en seg dag, längtade mest efter att ha en egen dusch, tvättmaskin och diskmaskin. Sådana saker som varenda människa har! Dessutom hade det varit skoj att hitta på något nu, komma iväg en runda. Slippa vardagens bestyr med disk, tvätt, matlagning och städ...Därför känns det som Strömstadsturen om två veckor kan pigga upp oss lite! Komma hemifrån och ha det kul=).

Här hemma är vårt projekt just nu att riva den gula stugan på vår tomt. Som ni ser så har det hänt lite sedan Martin började i söndags!




2 kommentarer:

  1. Oj vad lillebror jobbar på! Han behöver inget träningspass. Fast egentligen borde han väl det med, för att orka med att riva ett hus!

    Kraaaam till er båda!

    SvaraRadera
  2. Ja, lite träning är nog inte fel faktiskt. Ryggen kan nog behöva det!!
    Kram

    SvaraRadera