torsdag 23 september 2010

Bra start på veckan!

Så var det redan onsdag, jisses vad tiden går! Idag har det varit en helt otroligt underbar dag med solsken och värme. Hade sådan tur eftersom det idag stod Skoljoggen (kan ni tänka att det fortfarande finns kvar!) på elevernas schema. Alltså varit ute hela dagen! Promenerat runt Färskesjön i härlig natur och ätit god matsäck=). Fler sådana här dagar!
Nu sitter jag här med en kopp kaffe och laddar för resten av em./kvällen. Blir matlagning+plugg och lite senare träning, styrka och kondition=).

Denna veckan har hittills varit bra! Vaknade upp i måndags pigg. När hände det sist?
Höll i en del lektioner och startade mitt projekt också som gick över förväntan, jippi=). Här hemma så hände det en del fix på kvällen efter middagen. Sådana där småsaker som behövdes göras och vi fick allt gjort. Bra dag=).
Igår, tisdag, så var det givetvis VFU och lektioner för min del. Är så roligt när man väl får stå där framme och undervisa alldeles själv. Gick bra, tyckte jag. Kan iofs vara något stressande när det plötsligt är 12 händer i luften...samtidigt!! Då var det bara halvklass och tur var det. Räckte gott och väl att hinna springa runt till 12 ivriga elever som ligger på bänken viftande med armen eller ger ifrån sig små ljud för att dem ska visa att dem räcker upp handen. Som tur och väl är så har ju vi lärare ögon i nacken och ser dem allihopa....
På kvällen kom mormor och morfar på besök. Vi behövde lite hjälp och rådgivning ang. ritningarna på huset och lite andra frågetecken behövde redas ut. Tycker det klarnade lite. Tack för kloka ord, växterna (som vi var i stort behov av) och hallon/blåbärspajen som vi mumsade på till kaffet!


Den här berlocken skickade jag efter igår till mitt Pearls for Girls-halsband. Tyckte den var fin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar