måndag 28 september 2009

Plugghelg, men tid för lite annat med=)

I fredags var jag ledig=). Satt och pluggade en massa under dagen för att slippa sitta hela helgen. När Martin slutade för dagen körde vi runt för att inhandla lite på Cheapy inför takläggningen och det blev även matinköp på Maxi. Såg faktiskt Claes Elfsberg som stod inne på Amiralen och hade något jippo, där många pensionärer stod samlade=). Lite förvånande att se honom där. Inne på Maxi var det panik. Såå mycket folk som stressade, körde kundvagn som galningar och inhandlade i stort sett allt. Märks att det är löning och det känns som Karlskronaborna inte ätit mat på en vecka. Kan det vara så illa?=).
På kvällen blev det fredagsmys med massa tända ljus och god mat, potatisgratäng (egengjord) och fläskfilé. Blev sedan Idol och Skavlan med godis som tillbehör. Var ju tvungen att se Skavlan där Anna Anka medverkade. Även Jay-Z var med, som inte alls var så tuff som jag trodde och dessutom är han 40 år! Trodde inte att han var så pass gammal ändå. Anna Anka kläcker alltid ur sig konstiga kommentarer om än det ena och än det andra.

Lördagen, blev en tidig morgon för att bege oss direkt ut till Sturkö. Styrde kosan först mot Andréns, där vi köpte massa gott som rågskorpor, dubblingar och vaniljbullar. Var väldigt länge sedan vi åt det. Då är det extra gott. Åkte hem till mamma, pappa, Johanna och Pontus som tillsammans med oss mumsade i sig vår medhavda frukost.
Dagen bestod sedan av takläggning av shingel på sjöboden för Martins och Pontus del. Hann med halva taket och det blev jättebra. Jag ägnade dagen mest åt plugg. Var tyvärr inte så härligt väder som jag hoppats på. Hade mycket hellre velat vara ute och fixa lite kring sjöboden.
Mamma och jag körde ut till mormor och morfar under dagen. Mormor som har opererat foten, fick av oss alla en blomma som krya på sig-present. Fick som vanligt god fika därute, frallor med goda tillbehör och toscakaka. Var jättetrevligt att sitta och prata en stund. Så synd att man inte åker dit oftare bara...
Väl hemma fixade mamma och jag middag till allihopa, magochutneykyckling med ris och sallad. Jättegott=). Senare på kvällen körde Martin och jag in till stan (efter vi lämnat Johanna och Pontus på fest i Jämjö) för att göra oss iordning lite snabbt och sedan gå till Fredde och Maria för lite fest. Tog det väldigt lugnt men det var kul att träffa allihopa. Speciellt Eve som jag inte träffat på jättelänge. Satt och pratade av oss en massa! Drog vidare till Olearys, där vi var en liten stund.


Killarna jobbade hela dagen. Pontus var så snäll och hjälpte till, tack=).


Så här ser shingelt ut på nära håll. Har satt upp hängrännor och stuprör också!
Idag, söndag, har jag inget att skriva om. Har inte hänt någonting. Sovit vääldigt länge och sedan suttit resten av dagen här vid datorn. Är måttligt irriterad på mig själv som är expert på att vara långsam och göra tusen andra saker istället för att bli klar med plugg. Fattar inte varför jag ska vara sådan. Är iaf färdig nu så jag kommer ju inte att sitta här hela natten nu om ni tror det men det hade funnits roligare saker än att sitta här hela dagen. Får nog skylla på att bredbandet har suttit i hela dagen. Sitter och tittar runt på Internet, på bloggar och annat. Drömmer mig bort om en egen trädgård just nu. Hade varit så skoj att få plantera och fixa. Finns så fina arrangemang man kan göra nu i höst eller varför inte plantera lökar som kommer upp så fint till våren! Jaja, den dagen kommer när jag får göra det...
Martin har ägnat hela dagen i soffan och tittat på tv. Kan vara skönt det med ibland.

1 kommentar:

  1. Ser görfint ut med det taket! Nästa halva under kommande helg då?

    SvaraRadera