fredag 18 september 2009

Höstdag

Idag, torsdag, har jag tillbringat dagen på Sturkö. Har varit ledig och dessutom inte haft överdrivet mycket plugg, vilket gör att ett besök på ön sitter fint. Tråkigt att dessutom vara själv när Martin jobbar hela dagen lång.
Dessvärre har det inte varit det fina väder som jag hoppats på. Har varit helt stilla och härligt i luften men solen har varit snål med att kika fram. Dagen har gått åt till att läsa kurslitteratur. Läst halva boken Pedagogiska samtal. Tänkte läsa färdigt den imorgon så jag får en ledig helg. Nästa helg blir däremot en plugghelg eftersom vi veckan därefter har två examinationer=(.

Har också hunnit med att vara utomhus lite grann mellan läsandet. Älskar denna härliga natur som jag har runtomkring mig, både på Sturkö och Ungskär. Och när jag är i stan, så finns det härliga områden att promenera runt på också...älskar Stumholmen, så fint där. Skulle jag bo i stan hade jag gärna valt en lägenhet där, med utsikt mot vattnet.
Gick en sväng ikväll med mamma och Johanna längs vattnet. Så himla fint med havet som en spegel och solnedgången, underbart=). Hösten har verkligen sin tjusning med röda bär, löv i alla dess färger och massa frukter hängande på träden. Har verkligen blivit en riktigt naturmänniska, haha. Har iofs alltid gillat att tillbringa mycket tid både i trädgård och vid havet...kanske bara att man tänker på det nu. Hur fint det är. Tror allt att villa och trädgård är det ultimata för mig=).
Har också hunnit med lite tvtittande, eller rättare sagt en hel del. Blev både Idol, Criminal Minds och Nöjespokalen.

Länge sedan jag träffade vännerna. Kom att tänka på det när jag träffat på Lina denna veckan. Alltid roligt att snacka lite. Får väl ta mig i kragen och vara lite social=). Inte för att det är jobbigt att träffas men jag är seg att göra det. Har verkligen inte haft tid den sista tiden, eller har jag varit för trött. Kan väl komma in i sådana perioder ibland. Bara så ni vet! Skriv gärna en kommentar i bloggen om ni har lust så ska jag försöka vara bättre att göra det i era=)

Imorgon blir det att köra till Lyckeby med Anette för inköp av färg och diverse småsaker till Ungskär. Blir nog också handling av mat till helgens vistelse, då eventuellt en kräftskiva ska bli av. Så imorgon tar vi båten ut, för att sedan ha lite fredagsmys.

Ha en bra helg allihopa!

1 kommentar:

  1. Heej!
    Jag tycker med att det va längesen alla sågs! Men det blir lätt så nu när skola och allt sätter igång. När man väl blir ledig så är man uppbokad på annat. :P Vi får ta tag i detta snart, om en vecka eller så när jag kommit hem från Turkiet. :)
    Skönt o läsa att allt är bra med dig! Kram Zandra
    p.s det är inte lätt att lägga in en kommentar på din blogg...d.s

    SvaraRadera