onsdag 16 september 2009

Hunnit med en del idag!

Idag, tisdag, var det skoldag igen. Dessvärre blev det bussåkning för min del idag eftersom Jeanette inte skulle till skolan idag. Detta ledde till att klockan ringde 04:45. Alldeles för tidigt och dessutom hade jag inte alls fått många timmars sömn. Men sov nästan hela vägen upp till Kalmar. Hade bara grupparbete idag. Skulle arrangera ett föräldramöte som vi ska hålla imorgon för våra klasskamrater, då dem ska låtsas vara föräldrar.
Var inte det lättaste kan jag säga! Vi är 9 stycken i gruppen, vilket leder till en massa prat och det är många som ska komma överens. Men tillslut så fick vi nog ihop det. Ska imorgon spela klasslärare för år 2. Inte så mycket som jag ska säga, men lite har jag att presentera.

Tog bussen hem vid 12:15 och var så himla duktig att jag gick till LokoMotion direkt för att träna när jag anlände till Karlskrona. Körde uppvärmning på trampmaskinen och sedan blev det styrkeövningar i gymmet; ben, rygg och mage blev det idag.
Martin och jag körde senare till Maxi för storhandling. Var välbehövligt eftersom kylskåpet ekade vääldigt tomt. Matlagning direkt efter det. Kött, klyftpotatis och beasås blev det, väldigt gott. Har hunnit med disk, vika tvätt, plockat upp en massa överallt och sorterat kort och satt in i mitt album. Ska ta tag i att skicka iväg ett gäng kort till framkallning. Är dålig på det, måste framkalla 2006 färdigt. Hoppar fram och tillbaka genom åren istället för att ta iordning. Men roligare att framkalla de kort som man nyss tagit. Men det måste göras, för det är ändå skoj att gå tillbaka i tiden och minnas och se vilka förändringar som sker.

Tittade på Idol ikväll. Måste säga att dem är verkligen inte snälla ibland. Tycker det är taskigt att skratta ut en människa på det viset. Fy, vilken hemsk skam det måste vara. Dessutom är Andreas verkligen snabb till att slänga ur sig hemska kommentarer. Te.x. "du ser ut att passa in på en rysk cirkus"! Är inte så snällt sagt och det känns som dem går väldigt mycket på utseendet. Vet inte vad jag tycker om det hela...
Blev inget mer tvtittande för min del ikväll utan massa sökande på nätet. Kollade runt på heminredning och på Styleroom finns mängder av inspiration. Tycker det är så roligt att kika där och drömma sig bort...planera hur man själv vill ha det i sitt framtida hus. Har dock ändrat mig angående mitt drömhus/inredning. Gillar verkligen det här med mycket vitt, lantligt men ändå med en modern touch. Innan var det funkishus och modernt som kretsade i mina tankar, men där har jag ändrat mig. Får väl se vad det blir=)

1 kommentar:

  1. Bra att du kom iväg till träning, trots tidig morgon! Hörs!

    SvaraRadera