onsdag 2 september 2009

Helgen

Lördagen var väldigt lugn. Inte mycket som hände alls. Hade från början planerat att åka ut till Ungskär och tillbringa helgen där. Men jag kände mig hängig och hade ont i halsen. Trodde verkligen att jag skulle bli sjuk med feber och allt men har klarat mig. Martin var inte heller sugen så vi stannade över dagen kvar på Sturkö. Fixade lite med båten och tvättade massa tvätt. Åt pizza med mamma och pappa på kvällen. Sedan begav vi oss inåt staden. Hade massa packning eftersom alla inköp från fredagen fanns kvar därute + massa tvättade kläder. Somnade tidigt i soffan till en dålig film på tv.

I söndags blev det en fixardag. Tog först en sovmorgon som följdes av ett läsarrace, då jag läste ut Luftslottet som sprängdes. Dessa böcker i Millenium-triologin har varit kanonbra. Bör läsas!
Sedan blev det att plocka upp och ställa allt på plats. Kommer bli snyggt när det blir färdigt.
Efter allt fixande så körde jag och Martin till Cityhallen för lite nödvändig handling och så hyrde vi två filmer. Hemma blev det matlagning och sedan tog vi en filmkväll med godisskålen på magen. Var ju tvungna att njuta innan måndagen startade med sina nyttiga mål=).
Film nr 1 var Gran Torino med Clint Eastwood. Var lite skeptisk till en början men Martin har velat se den så länge. Men jag tyckte den var bra! Inte alls som jag trodde och filmen var både rolig och allvarlig.
Film nr 2 var Wallander- filmen Hämnden. Den är den första av de nya som filmatiserats. Jag har tyckt om de tidigare filmerna så därför vill jag gärna se dessa nya. Tycker dem är bra och det var även denna=).

Clintan var bra. Men han börjar verkligen bli gammal. Googlade att han är 79 år. Inte illa att spela in en film vid den åldern!

Hämnden är den 14:e Wallander filmen.
Bilderna kommer från www.cdon.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar