tisdag 22 september 2009

En vanlig måndag

Så var ny vecka igång. Skola som vanligt, vilket det är varje måndag. Jag tycker allt att vi kunde haft någon ledig måndag. Då behöver inte söndagen kännas så kämpig.
Skoldagen började med det vanliga grupparbetet, då vi diskuterade boken som vi läst till idag. Delade med oss av erfarenheter kring samtal och vi listade även bra egenskaper en samtalare ska ha + vad man ska tänka på vid samtal med föräldrar. Avslutade med en föreläsning. Höll på att somna och jag försökte kväva måånga gäspningar (satt längst fram, vilket gör det ännu värre). Läraren är trevlig och väldigt bra, men har lite långsam och sövande röst. Föreläsare behöver fånga lyssnarna lite bättre, tycker jag=).

Var väldigt trött när jag kom hem och den planerade promenaden blev det inget av eftersom jag somnade av i soffan när jag bara skulle vila en liten stund. Så idag blev det ingen träning. Hade verkligen behövt det. Känner inte riktigt för gymmet utan jag behöver helt enkelt röra på fläsket efter helgens alla godsaker. Därför skulle en promenad sitta fint, får bli imorgon istället.
Föregående vecka ur ett nyttigt perspektiv, gick väl ok. Blev gymmet två gånger och endast under helgen blev det godis och fika. Avslutade på söndagen med pizza. Men har inte ätit någon skräpmat på tre veckor. Inte för att vi brukar äta oftare (inte jag iaf), men det känns mer ok när det gått ett tag sen sist.

Har tillbringat kvällen i mina pyjamasbyxor och det fick bli tända ljus vid tvn. Känns som det är dags att börja med det nu, särskilt när det är mörkt redan vid åtta. Tittat på Sveriges fulaste hem. Där tog dem bort fulfuru, som dem snitsigt kallade det. Husägarna hade verkligen hela huset med furu och det är jag allergisk mot. Blir ju inte bättre med orange tapet till=). Köket blev iaf bättre, dock hade hela huset behövt göras om. Men någonstans ska man börja. Nästa program blev Svenska Hollywoodfruar, med omskrivna Anna Anka i spetsen. Skrytsam och inte alls snäll. Stackars dem trädgårdsmästarna. Man kan ändå inte låta bli att titta.

Nu ska jag antingen sortera foton i en mapp som ska framkallas eller ska jag läsa en artikel som ska användas till nästa veckas examination. Inget lätt beslut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar