tisdag 15 september 2009

Lördag&Söndag

Helgen är nu redan slut. Den som man längtat så efter, men nu är det bara att längta efter nästa! I lördags vaknade jag upp till underbart väder. Havet var som en spegel och solen började så smått skina. Det blev en ganska stressig morgon med packning, fix och handling till Ungskär. Tog sedan Wittus från Senoren och det var verkligen en båtresa där man bara satt och njöt. Inte så mycket folk, lugnt och skönt och dessutom världens finaste natur omkring sig. Skärgården slår allt verkligen. Var faktiskt så duktig att jag pluggade på vägen ut, så all litteratur var färdigläst. Härligt, vilket gör att man kan koppla av på riktigt!
Ute på Ungskär mötte Martin mig och sedan installerade jag mig i sommarstugan. Drog faktiskt direkt till Ångberget med min bok och två nyfikna turister som hade massa frågor, kul=).
Satt i solen och läste en massa. Blev Mari Jungstedts bok, I denna ljuva sommartid. Tycker hennes böcker är helt ok, ganska lättlästa men ändå spännande. Har sedan skolan började bara läst massa kurslitteratur så det kändes härligt att bara kunna koppla av med en "vanlig" bok.


Utsikten från mitt läsställe!



Eftermiddagen ägnades sedan åt städning och gräsklippning. Tänkte att jag skulle vara lite duktig och hjälpa till eftersom gräset var så himla högt. Men fy vad jobbigt, haha. Den gräsklipparen var hemsk och jag fick verkligen slita, men fint blev det.
Martin och jag gav oss efter det iväg med båten för att hämta upp Ingalill, Anette och barnen. Gick kanonbra att köra ut fast det var fullt med folk och massa packning. På kvällen grillade vi gott och till efterrätt åt vi ananaspaj, som faktiskt jag gjorde. Har fått höra tjat från Martin en längre tid om denna paj (är hans favorit), så därför slog jag till och gjorde en. Supergott med vaniljglass till.
I söndags var det tyvärr lite sämre väder men stundtals var det ändå härligt. Dagen gick mest åt till att fixa med diverse fiskesaker. Inte för att jag gjorde något men jag höll Martin sällskap=).



Under eftermiddagen blev vi alla i fixartagen. Då gav vi oss på ena hallväggen i stugan. Rev loss den gamla mattan och målade dem gamla träplankorna, som gömde sig därbakom, vita. Blev supersnyggt. Nu är det bara att tänka vidare på hur vi ska ha det med förvaring och utrymme till tvättställe.






Efter en härlig och avkopplande helg så körde vi hemåt mot stan. Till våran lägenhet, ganska skönt att komma in hit också. Men Ungskär är nog det ställe där både jag och Martin kan koppla av mest. Där tänker man inte så mycket på alla vardagshändelser. Jag märkte igår att direkt när vi körde hemåt så började jag tänka på morgondagen, veckan och vilken mat vi ska ha idag. Inte kul alls ju. Därför är det bra att komma ifrån och bara vara ibland.

1 kommentar:

  1. Jag vill också ha bild text i min blogg...lägger du till som vanlig kursiv text eller? Härliga bilder!

    SvaraRadera