onsdag 23 september 2009

Pluggdag

Blev varken läst kurslitteratur eller sortering av kort igår. Satt och tittade på Skavlan på SVT Play. Har aldrig sett det innan men många har tyckt om programmet och han har fått bra kritik. Gäster var bl.a. Lena Endre, Liv Ullman och Alexander Ryback. Var intressant faktiskt. Dessutom var Islands f.d. statsminister där och Skavlan var inte feg att ställa tuffa frågor angående ekonomin. Nästa program är Anna Anka med i, ett måste att se ju. Kan bli intressant att se vilket samtalsämne det blir och hur hon kommer vara.

Vaknade idag upp med trötthet och värk i kroppen. Inte alls kul och dessutom har jag inte tid att bli sjuk eftersom nästa vecka är det examinationsdags. Två dagar som ska avsluta delkurs 1.
Har pluggat hela dagen med mitt förberedande inför måndagens muntliga framförande. Är inte färdig. Tar lite tid innan man läst in sig på ämnet och suttit och letat upp bra saker i den obligatoriska litteraturen. Men får ändå känna mig nöjd med dagens prestation. Fortsättning följer imorgon.

Har i eftermiddag hämtat vårt tak till sjöboden. Så till helgen kan vi förhoppningsvis börja med det. Kommer bli kanonbra=). Var också en sväng på Brändaholm hos Bernt och Susanne. Vilken mysig stuga och vilken härlig trädgård. Ett riktigt smultronställe dem har där.
Ikväll blev det som vanligt Idol. Nu blir det sängen med boken Tusen strålande solar som jag började lite smått på innan idag. Den sägs vara jättebra. Flyga Drake var himla bra, så jag hoppas att denna med är det (samma författare).

Bild från: www.bokus.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar