torsdag 17 september 2009

Nu tar jag helg=)

Sista skoldagen för denna veckan. Lyxigt=) och välbehövligt. Vet inte vad det är med mig men börjar helt enkelt bli trött på allt gällande skolan. Tror inte att det är skolan jag är trött på egentligen utan själva åkandet mellan Karlskrona och Kalmar. Orkar inte med det mer. Hade mer än gärna varit färdig nu. Vill ju jobba och inte plugga mer. Två år känns mer än nog med allt pendlande men det är bara att kämpa på. Vill ju jobba som lärare, ett kanonyrke som jag längtar efter. Få jobba med barn; se deras utveckling, glädjas åt allt roligt som barn gärna ärligt säger och se till att dem får en bra grund att stå på inför framtiden!

Dagen idag, onsdag, bestod av redovisning av föräldramötena. Var hur kul som helst, haha=). Varje grupp hade förberett ett föräldramöte. Där skulle vi presentera värdegrundsarbetet för föräldrarna, visa hur vår verksamhet fungerade och göra en aktivitet.
Vi var först ut och jag tycker att det gick kanon. Klassen skulle ju spela föräldrar och efter vårt "möte" var det fritt fram för frågor. Många levde sig in i rollen. Gav både lovord och ställde bitska kommentarer för att vi skulle få en chans att öva oss på det. Man vet ju aldrig vilka mothugg man kan få av föräldrarna och det är inte alltid lätt att svara på. De övriga grupperna spelade också upp bra föräldramöten och vi skrattade en massa, jätteskoj dag=).

Även idag hade jag så pass mycket disciplin att jag tränade direkt när jag kom hem. Blev trampmaskinen och gymmet i en timme. Segt att ta sig i kragen att gå dit men desto nöjdare efteråt. Kvällen har varit lugn, tvtittande (Idol) och lite fixande med vanliga vardagsbestyr.
Vad händer till helgen då? För vår del blir det nog Ungskär. Har massa att fixa med därute. Känns som man får passa på nu innan regn och rusk slår till. Ska ju bli fint väder också. Hoppas på kräftor på lördag. Inte blivit några än för min del. Är smaskigt och dessutom på tiden att göra ett avbrott i det traditionella helg-grillandet.

Härliga blomster ute på Ungskär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar