tisdag 8 september 2009

Helgen - fest & snabbvisit på Ungskär

Så har helgen då tagit slut. Längtar redan efter nästa...lite illa faktiskt. Men tycker just nu att skolan känns så tråkigt. Både att behöva åka upp till Kalmar och läsa en massa på kvällarna.
Men i fredags var jag ledig. Dagen inleddes med träning på LokoMotion med syrran.
Vi körde kondition på crosstrainern och sedan blev det styrketräning med fokus på biceps, triceps, rygg och mage. Duktiga=). Efter träningen blev det en sväng på stan. Hade inte alls planerat några inköp men det blev det iaf. Köpte ett par snygga svarta stövlar på DinSko. Kommer jag garanterat få användning för i höst och vinter eftersom mina gamla är söndriga. Blev också en mörkgrå luvtröja på H&M. Mysigt att gå i hemma nu när höstrusket börjar komma sakta men säkert.
Mina nya fina stövlar=)

Fördrev sedan tiden fram till halv sju genom att läsa kurslitteratur, städa och fixa mig iordning. Var ju nämligen middag inbokad på Montmartre då, med de kära arbetskamraterna i grupp 5. Vi hade jättetrevligt och maten är ju så himla god där=). Efter alla ätit gott och vi suttit och pratat en massa så gick vi hem till Josse. Där blev det sedan lite party, tills vi drog vidare till Playbar. Kan bara säga att det är absolut inte mitt favoritställe att gå till, men eftersom övriga ville dit så fick jag ge det en chans. Gick hem vid halvtvå tiden, nöjd över kvällen. Alltid lika trevligt att träffa arbetskamraterna och det blev måånga skratt under kvällen=).

Josse, Sonja och Emelie var på G!

Hanna och Emelie. Emma var också med men kom inte med på bild=)

Lördagen
blev en fixardag, men också en spontan utflyktsdag. Vaknade upp till ganska tråkigt väder. Tog oss en lång och härlig frukost. Sedan körde vi ut till Sturkö. Hade massa saker att uträtta. Så det blev att tvätta Martins arbetskläder, städa ur bilen och klippa lite gräs. Var också tvungna att fixa lite med båten. Helt spontant kom vi på att vi skulle köra ut till Ungskär och att mamma och pappa skulle hänga med. Vädret kändes ganska ok och när solen väl kom fram var det härligt. Fast det var lite blåst och oroväckande mörka moln så körde vi utåt.
Ute på Ungskär visade vi mamma och pappa runt lite. Både i hus, stuga och runt på ön. Vi grillade sedan våra medhavda korvar och avslutade med kaffe och Ingalills goda blåbärspaj. Trevligt men tyvärr var inte vädret så fint. Blåste en del på hemvägen. Bestämde att till nästa år får vi köra ut en riktigt fin dag och njuta av både sol&bad.

Söndagen blev en lugn dag. Läste på förmiddagen ut den andra boken och sedan skrev jag upp massa punkter som jag fastnat för under läsningen. Dessa skulle sedan redovisas under måndagens seminarium. Gäller ju att komma lite förbered.
Lagade god mat med kyckling, potatisgratäng och majskolvar. Avslutade med mumsig efterrätt till filmen Män som hatar kvinnor. Har ni inte sett denna filmen, så gör det! Tyckte den var bra och den är absolut sevärd. Har ju läst boken och jag blev verkligen inte besviken på filmen, vilket jag bukar bli vanligtvis. Efter filmen blev det ännu mer tv-tittande. Var nämligen tvungen att se Överlevarna på tv4. Handlar om att typ hela jordens befolkning går under i en pandemi. De överlevande ska helt enkelt överleva och klara sig i det folktomma samhället. Lite konstigt att den sänds nu när svininfluensan är ett av de hetaste och aktuellaste ämnena. Dem tog även upp det på Nyheterna eftersom många är så oroliga men i denna serien var såå mycket overklighet, vilket man måste förstå. Tycker serien var ok, kommer absolut titta fortsättningsvis.

Är nöjd över veckan som gått. Kommit igång med skola och träning. Blivit styrketräning två gånger och powerwalk en gång, vilket är ok. Har dessutom klarat det svåraste. Inte ätit godis på hela veckan. Inget onyttigt alls mån-fre. Och endast efterrätt lördag och söndag. Tycker jag är ganska duktigt av ett godismonster som mig. Har även shoppat och umgåtts med nära&kära.
En bra vecka helt enkelt=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar