fredag 25 september 2009

Plugg, skola och kroppkakor

Igår, onsdags, blev det pluggdag ute på Sturkö. Vaknade upp ganska pigg faktiskt. Kände mig inte alls lika hängig som jag gjorde under tisdagen. Inte svininfluensan denna gång=). Får hoppas att man slipper den. Har blivit ganska mycket uppståndelse kring denna och så fort någon känner sig dålig så börjar man tänka på den. Får väl bli att man vaccinerar sig. Frågan är bara när det är min tur för det. Många människor som går före, som är betydelsefulla och gör att samhället går runt...sjukhuspersonal till exempel.
Inte så mycket att säga egentligen om onsdagen. Hann en hel del, både läsande och skrivande. Intog en lunch bestående av stekta kantareller som mamma och jag var och plockade. Räckte iofs bara till en macka, men gott är det=). Åt som middag...mammas hemmagjorda goda köttbullar med mos till, jättegott. Tillbringade kvällen i soffan framför Idol, en vardagstradition.

Idag, torsdag, har det varit skola 8.30-15.15. Hunnit med både föreläsning, grupparbete, redovisning och övning på att hålla samtal. Varit en ok dag. Tycker faktiskt att vår klass är bra. Många människor som är intressanta att lyssna på och diskutera med. Folk med erfarenhet och kloka idéer men också "ofärdiga lärare" som är jätteduktiga.
Martin hämtade sedan upp mig i Ramdala, för att sedan köra vidare till Sturkö. Var nämligen middag hos svärföräldrarna, kroppkakor=). Mums så goda! Kroppkakor är verkligen gott.

Malte var så söt efter maten. Vi pratade om att han skulle stanna kvar här hos oss. Martin, jag och Malte skulle isf rymma till Ungskär i Martins racerbåt (Amanda fick enligt Malte inte följa med). Därute skulle vi sedan leka och fiska. Vi skulle dricka läsk (9 stycken på en gång), äta godis och majskolvar. Han ville att jag skulle berätta flera gånger och han tyckte nog det lät häftigt och skoj.


Nu kommer vi sakna er efter nästan två veckor i Karlskrona!

1 kommentar:

  1. Snyft, vi kommer att sakna er med! Gör redan...Inga foton på taket i sjöboden?

    SvaraRadera