söndag 3 maj 2009

Filmning och valborgsfirande

Äntligen lite tid för bloggande, har verkligen haft fullt upp sedan torsdags morse.
Torsdagen började med vanlig skoldag. Men det var inte vilken skoldag som helst utan dagen då Karin skulle filma mig. Detta är en uppgift som ingår i vår praktik. Under en lektion ska jag filmas och därefter ska jag och handledaren titta på den för att reflektera över hur jag beter mig i olika situationer som kan uppstå. Mitt mål var att se hur jag beter mig vid tavlan, kroppsspråk och dessutom hur jag ger talutrymme och liknande. Nyttigt att se men inte roligt. Hatar att bli filmad och det värsta av allt är att höra sin röst. Var allt lite nervös men det gick jättebra faktiskt och det var inte så farligt att titta på det efteråt heller. Så efter en bra dag var det dags att bege sig hemåt och njuta av tre dagars ledigt=).
Torsdagen innebar ju också valborgsfirande och det blev till slut i Linas föräldrars stuga. Var jättetrevligt och det har vi alltid tillsammans tycker jag! Så det blev grillning, cider och till slut tusen regler som jag tror att jag lärde mig och som faktiskt verkade riktigt skoj. Får bli att jag är med nästa fest istället, orkade inte på slutet och blev så himla trött. Dessutom drack jag en hemsk cider, Peach and Vanilla, som gjorde mig illamående...aldrig mer igen. Men kvällen var skoj. Tack Lina och Jimmie som fixade ihop fest till slut=).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar