lördag 9 maj 2009

Äntligen helg=)

Så var det äntligen helg, känns som det behövs eftersom jag är ruskigt trött idag.
Torsdag och fredag har det inte hänt så värst mycket, känns som praktiken upptar mest tid med både långa dagar och planering. Så i torsdags blev det bara skola, handlade åt farmor med syrran och Martin och jag var vid sjöboden typ 10 min (iaf jag). Känns som sjöboden får vara ett tag eftersom Martin jobbar konstant och jag kan inte göra så mycket utan honom, möjligtvis måla. Men vi har absolut ingen panik med den men kan vara en lättnad att få det färdigt. Har ju varit så fruktansvärt tråkigt väder nu också, med både regn och rusk...Fick förresten igår leda en lektion helt själv utan Karin närvarande. Annars brukar alltid handledaren vara med för att stötta och även se hur det går för mig, eftersom dem ska sätta betyg på mig sen. Kändes så kul att få vara lärare på riktigt och leda en klass själv och jag tycker att det gick jättebra. Barnen var superkreativa och arbetade bra, då blir man glad=).
Dagen idag har varit skola och planeringstid. Hade även idag en lektion själv, då vi hade trygghetsgrupper och diskuterade om barnens förståelse för djur och hur man ska vara mot dem. Blev väldigt mycket snack om barnens djur men jag tyckte att de flesta verkade vara riktiga djurvänner och förstod hur man skulle ta hand om dem.
Efter skolan blev det matlagning och jag hjälpte också mamma med en nyinköpt dynbox som skulle sättas ihop. Den krävde tålamod till den högsta grad men det gick till slut. Kvällen blev inte riktigt som jag tänkt mig, så har legat och läst Flyga Drake och pratat med mormor som kom och hälsade på en stund.

Imorgon hoppas jag på en trevlig dag, då det blir in till stan och shoppa. Förhoppningsvis också en myskväll med Martin med go mat och en bra film=).
Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar