lördag 16 maj 2009

Här sitter man....

Vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Sitter för tillfället själv inne i lägenheten och vet inte om jag ska ta en promenad eller kanske en sväng upp på torget och köpa blommor. Är sugen att plantera lite på balkongen, man blir gladare av lite blommor som lyser upp=)
Så vad har hänt i mitt liv sist sen jag bloggade. Ja, i torsdags kom då Karin och Kerstin vid halvtio tiden och vi satt och pluggade fram till kl.13. Hann med lite grann iaf och vi hann också klämma in äggmackor + äppelkaka med vaniljsås. När kl. slog 13 så hämtade mamma mig inne i stan för att skjutsa mig ut till Sturkö. Skulle avslutningsvis vara med på tre utvecklingssamtal. Det gick bra...känns nyttigt att vara med och se hur man ska göra när man en dag själv ska hålla i dem. Kvällen tillbringade jag på Sturkö eftersom Martin ändå jobbade över. Satt nog två timmar med Johanna och hjälpte henne med ett genetikhäfte! Fem år sen jag läste det sist och man kände sig lite ringrostig men det gick över förväntan=).
Fredagen blev det en promenad med mamma. Var helt underbart väder när jag vaknade så kunde absolut inte sitta inne. Efter det blev det solstolen fram till bussen gick in till stan. Väl inne i stan möttes jag av skrikande studenter...jisses var man sån?! Var nämligen mösspåtagning igår och kan tänka mig att det kommer vara så här fram till studentdags...skrik, skrålande sång och visselpipor. Johanna, jag och Martin fixade enchilladas sedan till middag, gott=). Martin och jag gick till glassiären efter det och köpte mjukglass som efterrätt...inte helt fel att sitta där i solen. Körde sedan ut till Brändaholm och tog oss en promenad. Har aldrig varit där men blev förälskad med en gång. Det var helt underbara små ställen där och överallt var det så välskött och mysigt. Väl hemma blev det film, som inte var superbra och som vi tittade halvsovande på.
Nej, nu får det bli en promenad tror jag. Ikväll ska jag se Robinson och Eurovison Song Contest (alla fall hänga med lite grann). Får se vad övriga dagen/kvällen bjuder på.
Ha en bra lördag=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar