måndag 4 maj 2009

Helgen

Så var även denna helg över, går för fort tycker jag.
Lördagen började med att jag gick upp och bakade scones till mig och mamma istället för att inhandla Andréns rågskorpor, var för lång kö där. Men de blev goda=).
När Martin fixat lite så körde vi och hämtade fönster och dörr hos morfar som ska användas till sjöboden, jättebra! Så vi fixade med avlastning av det och vi fixade även till vägen ner till sjöboden. Martin fick sällskap av Assa och Jimmie och som vanligt höll dem till nere vid sjöboden. Alltid något att snickra och dona med...vilket killar verkligen gillar har jag märkt=).
Själv så satte jag mig med min bok i solen, som jag inte alls hunnit långt i...har inte tid helt enkelt. Jag begav mig ner till killarna sedan som var hungriga, så det blev kiosken men bara en glass för min del. Även denna kväll tillbringades hos mamma och pappa, där vi fick mangochutney kyckling med ris och ananaspaj med glass till efterrätt, mums så gott! Såg även Robinson, som jag faktiskt tycker är bra. Är kul att att följa med i intrigerna=).
Denna söndag har det inte hänt så mycket. Mamma, jag och Johanna har namnsdag idag, Jane-dagen som vi alltid brukar fira eftersom alla vi tre heter det. Men i år blev det lite annorlunda eftersom Johanna jobbade hela dagen och det går inte att fira utan att alla tre är med! Har iaf idag hunnit med att hjälpa mamma med att såga ner en buske, tvättat bilen, målat en fönsterram och ätit jättegoda pajer nere hos svärmor. Nu är det dags att sova för att orka med långdag imorgon!
Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar