tisdag 19 maj 2009

Helgen som varit

Ja, lördagen blev inte så händelserik. Hade noll energi verkligen! Så jag låg och läste hela dagen, läste ut Flyga Drake...läsvärd enligt mig=). Pluggade faktiskt en timme, så lite duktig var jag. På kvällen fixade jag och Martin jättegoda räksmörgåsar och tittade sedan på Robinson och lite grann på Eurovison. Somnade ganska snabbt, inga roliga bidrag och tyvärr gick det ju inget vidare för Sverige.
Söndagsmorgonen vaknade jag med ny energi, härligt! Solen sken och vi gav oss ut till Sturkö. Hade hur mycket som helst att göra nere vid sjöboden och vi fick mycket gjort. Martin ribbade medan jag och svärmor målade ribb. Tack för hjälpen=). Blir riktigt bra när det blir målat och det kändes bra att hinna med lite. Vi gjorde sedan avbrott för att äta god mat hos Martins föräldrar, potatisgratäng med fläskfilé och rabarberpaj med vaniljsås till efterrätt...mums!
Efter maten fortsatte vi lite till, hann även med att tvätta en maskin tvätt och plantera min blomma till balkongen. Riktigt effektiv dag, sånt gillar jag=). Kan nästan få dåligt samvete om jag ligger och latar mig som jag gjorde i lördags....
Bilder kommer imorgon på sjöboden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar