onsdag 20 maj 2009

Pluggdag!

Ja, det kan man verkligen kalla denna dag. Har suttit från 9-15.30 vid datorn och skrivit på vår litteraturstudie. Tycker verkligen att det har gått bra! Satt hemma hos mig idag och vi har både hunnit med goda frallor och mumsig blåbärspaj + lite vanligt snack. Har dock hela tiden slängt blickar ut mot den efterlängtade solen. För idag har det ju varit kanonväder och givetvis måste man sitta inne då, lite tråkigt. Får hoppas att vädret håller i sig till helgen. Imorgon blir det också pluggdag hela dagen och sedan kan man ta efterlängtad helg, fyra dagar dessutom. Hoppas att det blir nice väder så att Martin och jag kan åka ut till Ungskär, hade varit så underbart att få koppla av lite och inte behöva tänka på någonting=).

Har förresten ingen träningsvärk idag efter poweryogan. Trodde inte att jag skulle kunna röra mig idag efter alla dem övningarna, haha. Är lite stel i nacken bara men kan bero på att jag inte sovit något inatt. Detta ledde nämligen till att jag lade mig på soffan istället, så jobbigt att vända och vrida på sig i sängen och dessutom höra och se Martin ligga och sova...
Em/kvällen har jag hunnit med att umgås med syrran som var här + lagat mat till henne och mig. Tagit en promenad i det härliga vädret (äntligen) och på hemvägen hämtade jag mitt bokpaket. Ska börja läsa Män som hatar kvinnor, tänkte jag. Nu har jag precis satt mig vid datorn, har dammsugit och torkat golven så nu luktar det gott med Ajax lemon=). Ska läsa två studier på datorn, är för trött men måste...får passa på att läsa innan Martin kommer hem. Han jobbar över idag och han lär väl inte komma hem förrän det är dags att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar