onsdag 13 maj 2009

Sista VFU-dagen

Jisses, vilket bloggande det blev ikväll men tänkte komma ikapp lite med allt som hänt=).
Idag var det iaf min sista dag på Sturköskolan...såå tråkigt. Har verkligen trivts så himla bra, både på skolan och i klassen med både bra handledare och härliga barn. Eleverna redovisade sina grupparbeten och vi fick se riktiga dramatiseringar...så duktiga. Efter detta bjöd jag eleverna på glass, vilket uppskattades=) och jag fick en present av Karin, snällt!
Efter lunch hade jag utematte med barnen och det gick hur bra som helst...trodde inte det. Men alla var på hugget och de gjorde allt från samarbetsövningar, geometrijakt och egna konstverk som de hämtade från naturen (pinnar, stenar, blommor och blad). Kommer jag verkligen använda mig av i framtiden! På eftermiddagen var jag med på tre utvecklingssamtal och vid fem-snåret var det slut för dagen. Kändes väldigt tråkigt och ledsamt att sluta. Ska visserligen vara med på fler utvecklingssamtal på torsdag men jag kommer ju inte vara mer i klassen. Får hoppas att man får vikariera något till hösten!
Fick också ett bra omdöme och betyg av handledaren som jag blev väldigt glad för=).
När jag kom hem så var det mat och packning av allt. Martin och jag körde nämligen in till stan ikväll, skönt att komma in här lite. Har bara slappat vid tvn ikväll, sett House och lite grann av uttagningen till Eurovision Song Contest. Malena Ernman gick vidare till final, kul=).
Tog lite bilder på sjöboden innan vi körde in till stan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar