onsdag 13 oktober 2010

Mån-Tis

Vill bara lite snabbt slänga in ett inlägg innan det är dags att sova. Som vanligt är jag uppe alldeles för länge...Denna veckan har hittills varit jobbig och lite halvtråkig. Kan inte riktigt sätta fingret på vad men så kan det nog kännas ibland. Kan bli lite mycket och i mitt fall är det nog så för tillfället. Både praktik, skola med kommande examensarbete och ett hus där renovering strax sätter igång gör att allt bara snurrar i huvudet!!

Sista veckan på Jämjö Kyrkskola och denna veckan sköter jag till största delen all undervisning själv. Igår, måndag, så filmades jag. Efteråt diskuterade jag med handledaren vad mina styrkor och svagheter är. Inte jätteroligt att sitta och titta på sig själv, samtidigt som man analyserar och diskuterar mig. Hatar att bli filmad i vanliga fall!! Var väldigt trött när jag kom hem men fick ändå ägna hela kvällen vid datorn för massa skolarbete. Blev några koppar kaffe, mörk choklad och tända ljus för att lätta upp stämningen lite=).
Hann även med att räkna på fönster med Martin till kommande bygge och tillsammans skriva en snygg lista som ska lämnas till olika fönsterföretag. Vill få en uppskattning om vad priset kommer landa på!

Idag, efter ännu en lång praktikdag, så beställde jag äntligen en ny kamera. Pappa hjälpte mig lite och jag tror&hoppas att den kommer bli bra. Blir en Canon Powershot SX210 IS som jag pratade om i ett tidigare inlägg. Ska bli jätteskoj med en ny kamera och jag hoppas att den kommer snart!!
Även denna kvällen har efter mat&disk ägnats vid datorn för att planera mattelektion där eleverna ska få arbeta i grupper imorgon med uppgifter som handlar om LasseMajas detektivbyrå. Har även förberett mitt samtal som jag ska ha imorgon med min lärare som kommer från Kalmar för att diskutera min praktik och ett betyg.
Givetvis hann jag och sambon med en massa snack kring renovering. Nu kommer vi nog snart påbörja det hela, vilket är nästan ett halvår tidigare än beräknat. Men känns som vägen dit är ganska lång med massa saker som måste göras innan första spadtaget får tas....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar