tisdag 26 oktober 2010

Update

Tänkte lite snabbt slänga in ett inlägg om helgen! Har varit en fartfylld helg (som vanligt, då man ska hinna allt) med massa arbete här hemma vid huset. Blev en pluggfri helg som var välbehövligt efter en hemsk vecka. Men inser nu att jag hade nog behövt lagt ner lite tid på det iaf. Alltså ännu en stressig pluggvecka...

I fredags så var det skoldag i Kalmar hela dagen lång! Jag och Helena körde upp för att starta med grupparbete vid nio. Gick ganska smidigt=). Lunchade sedan med god bakad potatis med kycklingröra tillsammans med hela gruppen samtidigt som vi pluggade inför eftermiddagens seminarium. Grupperna som haft sitt under förmiddagen skrämde upp en del i gruppen att det var fasansfullt svårt. Var ganska lugn faktiskt, kände mig ganska påläst och seminarium brukar gå ok! Men faktiskt så visade det sig att lärarna var ganska tuffa denna gång. Klarade mig som tur och väl var=).
Kvällen blev lugn. Åt goda räkmackor framför tvn och kikade på Idol!

Uppe med tuppen i lördags...Martin frågade mig klockan 7 om det inte var dags att gå upp. Mörkt och ösregn utanför fönstret, inte så värst lockande med andra ord! Men vi gick upp och mumsade Andréns frukostbröd och hade tända ljus innan vi satte igång att arbeta.
Sedan var det jobb kan jag meddela! Tänker inte räkna upp allt här utan slänger in lite bilder på det istället, imorgon förmodligen. Tack allihopa som hjälpte oss=)
På eftermiddagen när vi var klara körde jag, syster och mamma ut till gamlamormor för att titta på hennes lilla katt som hon nyligen fått. Mormor var där så vi fikade och pratade en massa!
Trötta som bara den så tillbringade jag och Martin en lugn kväll i tvsoffan. God mat, julmust och Iron Man 2.
SÅÅÅ gott med JULMUST=). Blev så glad när jag fick se det i affären! Är något speciellt i början men sedan lär man väl tröttna på det...

Söndagen var en tråkig regndag. Fick äntligen sovmorgon=). Fixade lite här hemma med diverse saker.
Blev bjudna på mat hos svärföräldrarna och när vi kom hem så ropade mina föräldrar in oss på nybakad äppelpaj. Så himla god, måste ta receptet på den! Tack för mat och paj!!
Avslutade söndagen med träning! Kondition&styrka som behövdes efter söndagens frosseri=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar