torsdag 7 oktober 2010

Kanelbullens dag och föräldramöte!

I måndags var det ny vecka&nya tag och jag inledde den på Jämjö Kyrkskola. Min fjärde och näst sista vecka!! Kommer verkligen sakna allihopa efter dessa veckor.
Hela förmiddagspasset fick jag ansvara för själv och det var svenska på schemat. Så roligt att få stå där framme och hålla i undervisningen. Min handledare väljer att sitta på personalrummet för att arbeta med annat och låta mig vara själv. Annars blir det så lätt att eleverna väljer att gå till "sin" fröken och be om hjälp. Men nu får jag ta hela ansvaret, hjälpa till, förklara och reda ut situationer som kan uppstå!

På kvällen tog jag en powerwalk på 40 min och avslutade med goda kanelbullar för att fira kanelbullens dag. Mamma var så duktig att hon bakade dagen till ära och mammas kanelbullar är världens bästa! Därför blev jag så glad när jag fick med mig några in till kvällsfikat=). I måndags fick förresten Martin en firmabil som han kan ha tillgång till!! JIPPI=). Nu slipper vi tjabba och gnabba kring vem som ska ha bilen och slippa "låna" bilar av folk i vår närhet. Ett stort problem löstes därmed och vi behöver inte stressköpa en ny bil. Men vi är fortfarande på jakt=).

Igår, tisdag, var det en lång skoldag. Först elevernas skoldag fram till 13 och den vanliga planeringen efteråt. På kvällen var det dags att köra till Jämjö igen för att vara med på föräldramöte. Jag har aldrig, under mina praktiker, varit med på något. Därför blev jag jätteglad att tillfälle äntligen fanns till detta. Är ju jättebra att se hur man som lärare lägger upp det och vad man tar upp för saker!
Kom hem väldigt trött efteråt. Bäddade ner mig i soffan bredvid min lilla sambo för att se House innan det var läggdags=)

Just nu är jag på jakt efter en ny digitalkamera. Enligt tester ska den här vara bra: Canon Powershot SX210 IS. Men jag har inte en aning vilken jag ska ha!! Vill ha en ny till dopet då massa bilder ska tas. Min ger värdelösa kort men den har faktiskt några år på nacken och eftersom tekniken utvecklas i fasligt tempo så är det inte så konstigt...Är det någon som har förslag på någon bra kamera så kommentera gärna!!

1 kommentar:

  1. Niclas köpte den där svart Canon du nämner lagom till Ronny&Challes bröllop eftersom hans ganska nya gick sönder på Gotland. Den är verkliiiiiiigen superbra! För en gångs skull har han en bättre kamera än mig. Den tar sååå bra bilder, zoomen enorm. Rekommenderar verkligen. Köp denna!

    Och mysigt att ni snart kommer upp, till Villes dop!

    SvaraRadera