fredag 29 oktober 2010

Allt på en gång!

Här sitter jag vid datorn, grymt trött men orkar inte gå och lägga mig. Sitter istället på Facebook samtidigt som jag kollar upp energideklaration, radonmätning och Iphone...bra att man kan göra flera saker samtidigt=).
Idag, torsdag, har det varit skoldag HELA dagen lång i Kalmar. Först grupparbete för att fila på vårt rollspelsseminarium. Efteråt så träffade jag Malin för att diskutera hur vi ska lägga upp examensarbetet. Bokat in dagar när vi ska arbeta och diskuterat frågeställning. Pausade med lite lunch och sedan ägnades eftermiddagen åt seminarium. Som jag blev godkänd på, ännu ett moment att lägga åt sidan!!
Tack och lov, blev vi bjudna på middag hos mamma&pappa när jag kom hem. Så skönt efter en lång dag iväg, efter en hemsk vecka, att bli bjuden på mat. Dessutom serverades det mammas hemmalagade lasagne, så god!!

Denna veckan har varit fullspäckad och intensiv som bara den!
I måndags var det pluggdag hela dagen lång!! Läste kurslitteratur som innehöll många svåra ord...men där man kände igen sig utifrån hur verkligheten är. Det bästa med måndagen var att svärföräldrarna kom nerkörande med kroppkakor. Så goda=).
Tisdagen innebar redovisning av mitt projekt som jag genomförde under mina veckor på VFUn. Detta skulle presenteras för arbetslaget på skolan, för att ge inspiration och visa upp lite nytänkande som min blogg visade på.
Efteråt körde jag till Amiralen för att veckohandla på Maxi men jag hann också med en sväng på Lindex=). Handlade underkläder och en sjal som gick i beige/guld. Lite uppmuntran kan man ju behöva=).
Även onsdagen var en sådan där dag som ägnades enbart åt plugg. Massa läsning, föreläsning på datorn, quiz och förberedelser till dagens seminarium...
Dessutom kan jag berätta att vi har påbörjat dräneringsarbetet här hemma. Hela trädgården är uppgrävd men det går framåt=). Bilder kommer på detta eftersom jag dokumenterar allt vi gör här hemma. Så kul att se tillbaka på=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar