tisdag 12 oktober 2010

Mycket som har hänt!

Ja, denna helgen har varit fartfylld!
I fredags körde jag in till stan direkt efter praktiken. Tid hos frissan var bokad, äntligen=). Var så trött att jag nästan somnade i frisörstolen men det var härligt att få håret iordning. Gjorde slingor, blonda och mörkbruna för att få en lite mer höstigare touch. Avslutade med att klippa topparna. Summan landade på härliga 1200:-. Bara att le och snällt betala=(.
Körde hem, slängde i oss lite mat och sedan drog vi spontant iväg på hockey! Jag, Martin och pappa tittade på KHK-Mörrum. Det var första gången jag tittade när KHK spelade (illa, jag vet! Karlskrona har ju typ blivit hockeystad nr. 1). Men det var skoj och jag tror att vi kommer se fler matcher.
Det komiska var att eftersom vi kom på det så sent så fick vi bara ståplats...i Mörrums klack=). Haha, vågade knappt klappa händerna när Karlskrona gjorde mål. Nästa gång är det sittplats för vår del=).

Lördagen innebar stadstur för min och Martins del. Hade massa saker som skulle inhandlas! Slutade med:
-Dop-present till Ville. Köpte så fina saker som blir överraskning på lördag=). Varsin liten present till Amanda och Malte.
-Kläder till Martin. Nya jeans och en jättesnygg skjorta till dopet!
-Kläder till mig. Klänning, strumpbyxor och svarta pumps. Allt ska jag ha på lördagens dop.
-Födelsedagspresent till Oliver. Köpte en flanellskjorta på Lindex, så häftig. Blev också en cool godisskål med texten Vrålgott. Elin fick också en godisskål, rosa med muffins och tårtor på!
Tog en paus på Lennarths. Fikade på god räkmacka och kaffe&kaka. En väldigt trevlig dag=). Blev veckohandling på Maxi med.
Men inte nog med detta!! Vädret var ju strålande när vi kom hem på eftermiddagen så vi tog på oss arbetskläderna och började elda upp allt material som blivit från halva stugan Martin rivit. Fick hjälp av pappa, svärmor och Anders. Det gick undan med en väldig fart, tack för hjälpen=). Avslutade med korvgrillning och vi somnade så fort vi satte oss i soffan....

Söndagen innebar städ och plugg för min del! Martin drog upp båten och fixade lite för att den ska vinterförvaras bra.
På eftermiddagen bar det av mot kalas för att fira Oliver som fyllde 2 år i lördags. Vi bjöds på god smörgåstårta och efteråt kaffe med goda kakor&tårta=). Kul att träffa barnen och de vuxna med givetvis. Har alltid en massa att prata om=). Ett väldigt trevligt kalas, tack för allt gott!



Bilder lånade från Johanna!

1 kommentar:

  1. Tack för fina saker till barnen, skålen var så häftig! Hälsa Martin och ha det bra.

    SvaraRadera