tisdag 4 augusti 2009

Veckan som gått - Jobb, IKEA, Grillning och Aspöutflykt

För att komma ifatt lite med saknade blogginlägg från veckan som gått så tänkte jag uppdatera er läsare vad jag har haft för mig föregående vecka.
Måndag&Tisdag var det enbart jobb som gällde. Inget annat roligt hände faktiskt.
Onsdag däremot var en händelserik dag. Jag var ledig och Martin också=). Därför drog vi till IKEA med Anette. Körde ganska tidigt och efter en väldigt varm bilfärd så kom vi till IKEA. Ett roligt varuhus som man aldrig kommer tomhänt ifrån. Det kvittar om man bara ska dit för att titta, både värmeljus och servetter köps alltid (fast det inte behövs). Men nu var det så att vi hade massor på vår inköpslista. Målet var nämligen att köpa saker till Ungskär. Kan säga att vi var där ett antal timmar. Innan vi kunde bestämma oss för allt och dessutom tar det tid att titta på allt. Tror att Martin var totalt galen på mig och Anette ibland=). Anette ville dessutom ha det mesta i rött vilket gjorde Martin ännu surare. Men han fick faktiskt sin vilja igenom när det gällde det blåa överkastet...haha=). De röda och blåa detaljerna blir såå snygga tillsammans i stugan som givetvis ska gå i skärgårdstema. Tog givetvis avbrott för lunch med kotlettrad, pommes och beasås. Drack vin till maten, haha...inte dåligt med sådana festligheter på IKEA. Blev givetvis jordgubbscheesecake, som är grymt god. Efter IKEA blev det BAUHAUS och Rusta. Även där inhandlades det en del och Martin fick stilla sin irritation genom att titta på verktyg=). Kunde tyvärr inte gå så länge som vi velat eftersom Martin och jag var bjudna på grillkväll hemma hos mormor och morfar. Tror vi hade kunnat gått där tills det blivit mörkt eller iaf tills affärerna stängt. Är ju så himla många affärer runtomkring IKEA.
Vi körde direkt till mormor och morfar, där de andra redan hade anlänt. Var en helt underbar kväll och vi satt i deras härliga trädgård och åt god grillad mat=). Älskar deras trädgård, den är så mysig med alla grönskande växter, blommor och bär. Satte oss sedan på deras altan där vi pratade, fikade och åt godis. En väldigt trevlig kväll som jag hoppas vi kommer göra om=). Är alltid roligt att prata med sina nära och kära och ha roligt tillsammans med Elin och Oliver.


Grillkväll hos mormor och morfar
Jag, Johanna och Mamma
Torsdagen blev det Ungskär för min del. Martin kunde tyvärr inte följa med eftersom han var tvungen att jobba. Men jag tog morgonbåten ut tillsammans med Ingalill, Anette och barnen + ett oändligt antal IKEA-kassar och massa andra saker. Sedan höll vi på hela dagen med att göra iordning med allt som vi köpt. Resultatet blev verkligen toppen och vi var såå nöjda. Kommer bli så mysigt att vara där framöver=). Åt även goda aborrefiléer måste jag säga, mums så gott. Tog sedan kvällsbåten hem, trötta men nöjda med våra insatser. Klarade av rullgardinuppsättning utan skruvdragare och med dåliga gamla skruvar och skruvmejslar...inte dåligt=).
Allt vi köpt ligger på bordet och i kassarna runtomkring.

Före

Efter

Före

Efter


Vi klädde också kökssoffan med ett snyggt tyg inköpt på IKEA.

Fredagen&Lördagen blev det jobb för mig. Tråkigt att behöva jobba både fre- 15:45-21 och lördagskvällen 7-21 men vad gör man. Är ju den enda helgen denna sommaren så får inte klaga. På lördagen så mötte Martin mig utanför jobbet vid 21 och sedan gick vi en runda neråt Viva! Karlskrona. En ny festhelg som fixats denna sommar, med mat och underhållning. Men jag tyckte inte att det var något att ha faktiskt. Trodde att det skulle vara mer folk i farten och att det skulle erbjuda lite annat än vad jag trott. Men kul när något händer.
Söndagen blev det ännu mera jobb, 7-16. Räknade ner timmarna tills det var dags att gå hem. Gillar verkligen inte helgjobb, tur man slipper det i framtiden=). Efter jobbet blev det matlagning och sedan blev det en spontanutflykt till Aspö. Har faktiskt aldrig varit där...pinsamt men sant. Så därför tog vi halv sju-färjan ut. Var väldigt mysigt faktiskt och vi hade picknick-korg med oss som vi intog vid Kastellet. Körde sedan runt och tittade på Aspös bebyggelse och sedan tog vi en promenad till Aspö badplats. Hade aldrig kunnat bo därute, väldigt speciellt ställe och jag trodde faktiskt att det skulle vara finare än vad det var. Men kanske är för att man jämför med Sturkö och Ungskär som är väldigt vackra ställen. Var iaf en trevlig liten utflykt tillsammans med min älskling=).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar