onsdag 19 augusti 2009

Födelsedagsfirande & SAIL 09

Tänkte uppdatera lite om helgen som varit. Denna helg blev ganska intensiv kan man säga, men vi har hunnit med en massa.
fredagen åkte jag ut till Sturkö med bussen. Var härligt väder och jag slappade mest i solstolen med boken Luftslottet som sprängdes, innan regnskurarna kom, Klockan 16 var det dags för kalas för kusin Elin som fyllde 3 år. Vädret blev på nytt underbart och vi tillbringade hela em/kvällen ute. Elin hade fullt upp med att öppna alla presenter och hela hon lyste av lycka. Hon fick såå fina saker av allihopa. Av Martin och mig fick hon ett nattlinne med Lille Skutt på och en kasperdocka som var Lille Skutt, ett gulligt litet tema. Hon blev nöjd och som tur och väl var hade hon besökt Bamseland i sommar, så Lille Skutt var en välbekant figur=). Vi fick så god mat; kycklingklubbor, kassler, potatissallad, sallad och bröd. Till fika blev det smaskiga kanelbullar och hembakad jordgubbstårta.

Födelsedagsbarnet blåser ut ljusen på den goda jordgubbstårtan

Senare på kvällen så körde vi in till stan för att besöka Sailet. Skyndade mig till Lina, där de övriga tjejerna befann sig. Där satt vi och drack vin tills vi bestämde oss för att gå neråt sailet. Efter en promenix och Lina fått en gratis väska!, så satte vi oss en stund med grabbarna i öltältet. Blev lite dans också innan vi begav oss hemåt vid 01.
Lördagen, blev ganska händelselös måste jag säga. Vädret var en katastrof, då det började regna och inte slutade det heller. Man kände sig riktigt nedstämd och dessutom hade jag magkatarr, ingen bra dag alls...Martin umgicks med killarna hela dagen/kvällen så han såg jag inte så mycket av. Men Johanna och jag gick en sväng iaf i regnet, för att kika lite. Köpte mig en tunnbrödsrulle med räkor och ett godissnöre, sedan gick jag hem och tog det lugnt. Men rastlös som man är, så begav jag mig till Johanna vid nio-tiden. Blev en lugn kväll med mycket snack och när de övriga gick ut så gick jag hem. Mötte upp Martin på sailet som stod och beställde Thai-Mat=).

Kan bara utvärdera Sailet med följande; ett överskattat jippo som inte känns lika kul längre. Vet inte varför det känns så. Vädret var iofs dåligt men jag tycker ändå att det inte var lika kul i år. I öltältet var det inte lika mycket folk som det brukar, tycker jag. Ändå ser man framemot Sailet hela sommaren och alltid tittar man om man är ledig då. Kanske inte behöver vara så förväntansfull kommande år att det ska bli såå skoj.

Söndagen, så vaknade jag med ögonmigrän. Det är så fruktansvärt. Jag hade en hemsk smärta. Får detta ibland och det behöver inte vara någon speciell orsak till det. Känns som en kniv in bakom ögat och det gör så ont. Alltid vänster sida också, konstigt=(. Låg därför och vilade halva dagen. Men plötsligt var det upp för att köra till Kalmar och titta på båt som Martin spanat in. Så vi gav oss iväg på en liten utflykt=). Avslutade med middag på IKEA. Köpte ingenting, det ni!
(Ska nämligen dit nästa vecka=)).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar