onsdag 26 augusti 2009

Ungskär - båtutflykt, massa fika och tillfälle till vila

I måndags bar det av till Ungskär igen. Martin har semester denna veckan och själv så har jag min sista sommarlovsvecka innan skolan sätter igång. Därför gäller det att ladda upp batterierna rejält. Nästa ledighet infaller ju inte förrän nästa sommar helt enkelt. Vid jul har vi alltid uppgifter att jobba med så då kan man inte riktigt slappna av heller. Skrämmande att behöva längta nästan ett helt år framåt. Men på vägen dit finns det massa roliga saker givetvis som kommer lysa upp tillvaron mellan allt plugg=).
När jag kom till Ungskär så gav vi oss nästan direkt ut på en liten utflykt med båten. Härligt väder, vilket man måste ta tillvara på. Körde till ett litet skär utanför Långören. Där tillbringade vi några timmar i solen. På kvällen blev det god grillning.



Tidningen Solo, bok och godis blev mitt sällskap medan Martin sov i solen.
Tisdagen bjöd också på sol. Satt lite i solstolen på fm, läsande min tidning. Sedan bestämde jag och Martin att vi skulle hämta båten. Så vi tog Wittus till Sturkö. Uträttade lite ärenden där ute, både i affären och på macken. Sedan tog vi och körde båten ut. Det kändes så himla bra. Man sitter ju så bra. Är inte alls van vid detta efter allt hoppande upp och ner i Martins båt. Givetvis har det sin charm med en sådan båt också och den har vi anvädning för med. Men när man kör så ofta till Ungskär, som vi ändå gör, kan man sitta lite bekvämt. Dessutom skyddas all packning från havsstänk! Ingalill och John-Erik mötte oss i hamnen och John-Erik provåkte givetvis. Nästa gång är jag så sugen att köra den. Tror inte riktigt Martin vill släppa den ifrån sig än=).
Ute på Ungskär blev det kålpudding och massa fika. Blir av någon outgrundlig anledning massa kaffe och fika härute. Tillbringade kvällen vid datorn och såg även So you think you can dance.

Idag, onsdag, har det inte hänt så mycket. Blåser ganska mycker härute, men solen skiner iaf. Får se vad vi hittar på sedan. Nu tänkte jag ägna mig åt att bläddra i IKEA-katalogen och spana in vad jag ska köpa för nått på fredag. Har också planer på att sitta och gå igenom alla korten från sommaren, spara dem som är bra och sortera lite. Har också börjat att skriva massa recept på datorn. Tänkte skriva ut och sedan sätta in i plastfickor i en snygg pärm. En receptpärm. Hittade massa goda recept i Ingalills tidningar. Känns skönt att ha tid för sådana saker som man aldrig bryr sig om annars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar