onsdag 12 augusti 2009

Tillbaka till vardagen...och hösten?

Efter en underbar helg på resande fot, är man nu tillbaka i vardagen. Redan tisdag kväll iofs...tiden går så himla fort och jag är inne på min sista arbetsvecka. Har endast onsdag och torsdag kvar och sedan väntar ledighet innan skolan börjar.
Idag, tisdag, vaknade man upp till en grå, mulen och regnig morgon. Så himla svårt att ta sig upp ur sängen då och dessutom veta att man måste jobba och springa omkring ute i regnet mellan vårdtagarnas hyreshus. Men dagen gick bra faktiskt, jobbade ju bara 7-13. Efter det begav jag mig hemåt för att ha tvättstugan...mindre kul eftersom tvättstugan ligger i källaren och vi bor på fjärde våningen, utan hiss=(. Blir därför ett farligt springande. Men det ger lite gratis träning iaf, om man nu ska tänka positivt. Har blivit lite fix här hemma, matlagning och även bakning. Var ju dags att baka Herman idag ju. Förra blev lite misslyckad så jag gav mig på ett nytt försök. Denna gång blev den väldigt lyckad=). Jag, Martin, Jimmie och Stoffe mumsade i oss Herman-kaka och drack kaffe.
Tycker det känns lite höstigt redan. Det är ju absolut inte kallt ute men känslan finns, att snart är det höst med regn och rusk...inte minst mörker. Höstarna kan vara jättefina och visst kan det vara mysigt att tända ljus och med gott samvete kunna krypa ner i soffan framför favorit tv-serien. Men när hösten kommer så börjar ju skolan och alla måsten. Allt plugg och kämpande. Är nog det som ligger i bakhuvudet, antar jag. Men nu måste jag tänka positivt för det är 20 dagar till skolan börjar och på den tiden hinner man göra en massa skoj=).

Har inget nämnvärt att berätta om gårdagen, måndagen. Blev powerwalk på 45 min och sedan jobbade jag kvällen. Kvällsjobbet var allt annat än roligt, men så kan det vara ibland...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar