fredag 14 augusti 2009

Sista dagen på jobbet

Idag, torsdag, var det sista dagen på sommarjobbet. Var ett ganska intensivt arbetspass mellan 7-16. Men det gick bra och det kändes både vemodigt och skönt att sluta. Alla våra gulliga vårdtagare tyckte det var tråkigt att det var sista dagen och dem är alltid så tacksamma för att man hjälper dem. Får hoppas att man träffar dem nästa sommar eller om jag händelsevis ska jobba extra i höst. Efter jobbet blev det en tur på stan. Inhandlade födelsedagspresent till kusin Elin som fyller 3 imorgon. Hittade också en snygg tunika/klänning till mig själv och ett bronzing powder.

Kvällen har bestått av matlagning och efter det hemska regnet som kom (har aldrig sett ett sådant regn/hagelskur!) så gick vi en sväng på Sailet. Det är ju det gamla vanliga med marknadsstånd, öltält och tivoli. Var inte så mycket folk när vi gick där, det ostadiga vädret kan nog varit orsaken. Men trevligt ändå. Händer ju tyvärr inte så mycket i Karlskrona så därför är Sailet ett stort evenemang för många Karlskronabor. Vi får ganska mycket underhållning bara genom att sitta här hemma. Har både fått höra gospelkör från kyrkans tält, trumpetspelande och band från Porslinan som spelat någon sorts rockmusik på en båt nedanför. Så kan det vara när man bor mitt i Sailet=). På vägen hem hyrde vi en film, Seven Pounds med Will Smith. Den var riktigt bra! Verkligen sevärd, tycker jag. Självklart blev det godis till filmen. Har längtat efter godis hela veckan och jag inser att jag verkligen är beroende av det. Men har lyckats låta bli sedan i lördags, vilket är duktigt! Har varit på väg att köpa varje dag men låtit bli. Det gäller att ha karaktär, haha..annars går det utför=).

Gårdagen, onsdagen, jobbade jag kväll igen. Denna kväll gick mycket bättre och hade dessutom två bra kollegor=). Satt faktiskt och solade på dagen på balkongen. Måste ta tillvara på varje stund man kan få lite sol och värme på sig. Läste samtidigt Luftslottet som sprängdes av Stieg Larsson. Är tredje och sista delen av hans triologi. Tycker den är kanonbra. Och mitt mål denna sommaren var att hinna läsa denna triologi, vilket jag kommer göra. Känns bra eftersom jag övriga delen av året läser kurslitteratur=(.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar