fredag 28 augusti 2009

Höst = Nystart?!

Nu är ju faktiskt snart hösten här. Nästa vecka är det september, vilket jag tar för en höstmånad.
Under hösten man ska ta tag i sitt liv efter en glassig sommar med mycket mat, fest och onyttigheter. Träningen har legat på is och endast ett fåtal promenader har tagits, vilket så är fallet för mig. Promenaderna har också legat på is eftersom värmen varit för svår=). Mycket glass, godis och fika har intagits men sommaren är ju faktiskt till för att njutas. Har man semester så måste man passa på att ha det bra.

Många tidningar och bloggar flaggar för att hösten ska vara en nystart, nästan som nyår är då man ska ha massa nyårslöfte som ska göra livet bättre. Innan hösten sätter igång ska man sätta igång med träning, sätta upp nya mål inför skola/jobb och man ska hitta moderiktiga kläder och inte minst inredning. Själv så är jag planerartypen som gillar att sätta upp nya mål och planera hur höstgarderoben ser ut. På ett sätt känns det kul att göra det, komma in i sina rutiner och ha det mysigt i höstrusket vid favoritsåpan med tända ljus. Men det känns också tråkigt! Det spontana försvinner, tycker jag. Sommarkvällar överträffar allt och inte minst ledigheten som sommaren bär med sig. Men nu är det bara att acceptera att hösten snart är här.

Själv så har jag planer på vilka höstkläder som ska inköpas och hur jag ska förnya i lägenheten. Målen för skolan är satta också; jag ska klara av kurserna men inte stressa ihjäl mig för minsta lilla. Däremot tror jag att träningen blir värre. Måste verkligen börja på allvar och dessutom tänka lite grann på vad man äter. Sluta med både godis och fika på vardagar. Jag vill absolut inte gå ner i vikt men jag vill helt enkelt vara nyttig. Då känner man sig lite bättre och man kan när helgen kommer njuta av godsakerna på ett annat vis. Så nästa vecka när skolan börjar är mitt mål att jag ska börja träna igen. Får väl se hur det går, men hoppas att jag lyckas.
Ska iaf njuta av hösten. Tycker att det kan vara underbara dagar även då=).

Idag, torsdag, har det inte hänt så mycket. Åkte hem från Ungskär idag. Njuter av underbart väder men har hemsk magkatarr=(. Imorgon blir det shopping i Kalmar och på IKEA=).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar